دفتر آیت الله سیستانی اعلام کرد: زمان رویت هلال ماه رمضان و عید فطر

 دفتر آیت الله سیستانی اعلام کرد: زمان رویت هلال ماه رمضان و عید فطر
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 21:11

دفتر مرجع عالی قدر سید علی سیستانی  اطلاعاتی درباره رویت هلال ماه مبارک رمضان امسال منتشر کرد.

العالم - عراق

دفتر آیت الله سیستانی براساس تقویم هجری قمری، آغاز ماه مبارک رمضان را اعلام کرد : " پیش بینی می شود هلال ماه مبارک رمضان شامگاه جمعه 30 شعبان 1441 و 24 آوریل ساعت 6:39غروب خورشید در افق شهر بغداد، 14 درجه در افق دیده و یک ساعت و 13 دقیقه پس از غروب باقی می ماند.

این دفتر افزود: حجم بخش روشن ماه در مقایسه با بزرگترین قرص ماه به {1.81%} می رسد و در این صورت ماه کامل و بالا دیده می شود.

دفتر آقای سیستانی افزود: پیش بینی می شود هلال، شب قبل (شب روز 23 آوریل) ساعت 6:39 غروب درافق شهر بغداد ودر ارتفاع 3 درجه رویت شده و 17 دقیقه پس از غروب باقی بماند و میزان بخش نورانی ماه در مقایسه با بزرگترین قطر ماه به {0.31%}، می رسد در این صورت نمی توان با چشمان غیر مسلح هلال ماه را رویت کرد.

دفتراین مرجع عالی افزود: هلال ماه شوال نیز (که زمان عید مبارک فطراست) شامگاه روز یکشنبه 30 رمضان 1441 مصادف با 24 مارس در افق شهر بغداد هنگام غروب خورشید در ساعت هفت و یک دقیقه با ارتفاع 18 درجه و 12 دقیقه دیده شود و یک ساعت و 39 دقیقه پس از غروب باقی بماند و میزان بخش روشن ماه در مقایسه با بزرگترین قرص ماه {3.9% } است در این صورت پیش بینی می شود ماه کامل و بسیار واضح دیده شود.

این دفتر افزود: پیش بینی می شود هلال در شب قبل از عید ،ساعت هفت و یک دقیقه غروب خورشید در افق شهر بغداد در ارتفاع 7 درجه و 27 دقیقه دیده شود و 40 دقیقه پس از غروب باقی بماند و میزان بخش روشن ماه در مقایسه با بزرگترین قطر قرص ماه {0.71% است

در این صورت بیشتر کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت صاف بودن هوا با چشم غیر مسلح نیزمی توان دید .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها