گزارش رویترز از بحران در شرکت هواپیمایی عربستان

گزارش رویترز از بحران در شرکت هواپیمایی عربستان
جمعه 29 فروردين 1399 - 17:56

خبرگزاری رویترز گزارش داد که به نامه های الکترونیکی شرکت هواپیمایی عربستان دست یافته است که نشان می دهد مقامات این شرکت احتمال می دهند شرایط پروازهای آن تا پایان سال جاری به حالت عادی بازنگردد و بر این اساس از برخی از کارکنان خود خواسته است قراردادهایشان را به حالت تعلیق درآورند.

العالم ـ عربستان سعودی

براساس گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی عربستان پروازهای بین المللی و زیارتی به دو شهر مکه و مدینه که مقصد اصلی زائران خارجی هستند، متوقف کرده است.

شرکت هواپیمایی عربستان در دو نامه جداگانه خطاب به کارکنان خود نوشته است: عملیات پروازی تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ به حالت عادی برنمی گردد.

این شرکت از برخی کارکنان خود خواسته است تا قراردادهایشان را از ماه کنونی میلادی (آوریل) تا پایان سال جاری میلادی به حالت تعلیق درآورند.

مشخص نیست که از چه تعداد از کارکنان شرکت هواپیمایی عربستان خواسته شده تا قراردادهایشان را به حالت تعلیق درآورند.

با شیوع گسترده ویروس کرونا(کووید ۱۹) شرکت هواپیمایی عربستان در ۲۹ ماه مارس میلادی گذشته ممنوعیت پروازی دوهفته ای را برای مدتی نامعلوم تمدید کرد هرچند تعدادی پرواز برای بازگشت خارجی ها به کشورهایشان انجام داده است. در وب سایت شرکت هواپیمایی عربستان آمده است که این شرکت با ۱۴۲ هواپیمای ناوگان خود سالانه بیش از ۳۴ میلیون مسافر را در بیش از ۹۵ مسیر پروازی جابجا می کند.

شمار کل مبتلایان به 'کووید- 19' در عربستان سعودی به 5307 نفر رسیده، که وضعیت 71 تن از آنها وخیم اعلام شده است و مجموع قربانیان نیز به 83 نفر افزایش یافته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها