انتقال مخفیانه بمب‌افکن‌های راهبردی و هسته ای آمریکا از گوام

انتقال مخفیانه بمب‌افکن‌های راهبردی و هسته ای آمریکا از گوام
شنبه 30 فروردين 1399 - 13:55

آمریکا تمامی بمب‌افکن‌های راهبردی با قابلیت هسته ای خود را در حالی بدون هیچ سروصدایی و مخفیانه از جزیره گوام خارج کرده که تاکنون توضیحی در این رابطه ارایه نکرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی هوایی آمریکا دو روز پیش پنج جنگنده بمب‌افکن راهبردی با قابلیت هسته‌ای خود (بمب‌افکن بی-۵۲) را از جزیره گوام خارج کرد و عملا به ۱۶ سال حضور مداوم استقرار این بمب‌افکن‌ها در این جزیره پایان داد.

در حالیکه هنوز هیچ جنگنده‌ای جایگزین این هواپیماهای بی -۵۲ آمریکایی در جزیره گوام نشده، پنتاگون توضیحی در مورد علت بازگرداندن این بمب‌افکن‌ها به آمریکا نداده است.

آمریکا از سال ۲۰۰۴میلادی تاکنون ماموریت موسوم به "سی بی پی" یا استقرار مداوم جنگنده‌ها در جزیره گوام را اجرایی کرده بود. این در حالی است که برای اولین بار در ۱۶ سال اخیر هیچ جنگنده آمریکایی در گوام وجود ندارد.

همچنین این جنگنده‌های بزرگ اخیرا در رزمایشی حضور داشتند و خروج آنها از جزیره گوام بدون هیچ دلیل اعلامی از سوی پنتاگون گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرده است.

زمانی که ماموریت این جنگنده‌ها طی سال ۲۰۰۴ در گوام آغاز شد، واشنگتن ادعای جنگ علیه تروریسم جهانی را مطرح کرد و این درحالی است که سال پیش از آن به عراق حمله کرده بود.

آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ترسیم راهبرد جدیدی از "جنگ علیه تروریسم" به سوی "رقابت راهبردی میان دولتی" با روسیه و چین گام برداشت. گفته می‌شود خروج بمب‌افکن‌های بی -۵۲ آمریکا از گوام در راستای اجرای راهبرد دفاع ملی ترامپ بوده است.

پربیننده ترین خبرها