آغاز عملیات نیروهای وفاق ملی لیبی برای تسلط بر شهر 'ترهونه'

آغاز عملیات نیروهای وفاق ملی لیبی برای تسلط بر شهر 'ترهونه'
شنبه 30 فروردين 1399 - 14:46

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی، عملیات وسیعی را برای کنترل شهر 'ترهونه' در جنوب طرابلس آغاز کردند.

العالم - لیبی

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس) از پیش از ظهر امروز (شنبه) عملیات وسیعی را علیه شبه نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» در شهر «ترهونه» آغاز کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، یک منبع نظامی وابسته به دولت طرابلس در این باره گفت که شهر «ترهونه» در ۹۵ کیلومتری جنوب شرق طرابلس، اتاق عملیات نیروهای خلیفه حفتر در غرب لیبی محسوب می‌شود و نیروهای دولت وفاق ملی سعی دارند از چندین محور از جمله محور «القربولی» و محور شهر «مسلاته» به سمت شهر پیش روی کنند.

در همین حال جنگنده‌های دولت طرابلس که از یک هفته پیش شروع به بمباران خطوط امدادی شبه نظامیان خلیفه حفتر کرده بودند، امروز نیز یک کاروان نظامی را در مسیر شهر «ترهونه» هدف قرار دادند.

«خالد المشری» رئیس شورای عالی سیاسی لیبی (مستقر در طرابلس) در این باره گفت که پیش از آغاز ماه رمضان آزادی شهر «ترهونه» مسجل خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته نیروهای دولت وفاق ملی توانستند هشت شهر را در خط ساحلی شرق طرابلس تا مرز با تونس به کنترل خود در آورند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها