"شکار گرانبهای" نیروهای وفاق ملی در غرب لیبی

پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 17:19

برخی کاربرها در شبکه‌های اجتماعی از "شکار گرانبها" در پایگاه هوایی "الوطیه" در غرب لیبی، که به کنترل کامل نیروهای دولت وفاق ملی درآمده است، خبر داده‌اند.

العالم- لیبی

به گزارش العالم به نقل از عربی 21، برخی کاربرها در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند، گروهی از مستشاران خارجی "فرانسوی و اماراتی" به دنبال حمله نیروهای وفاق ملی در دوشنبه هفته گذشته، که طی آن شهرهای ساحل غربی را تحت کنترل کامل خود درآورده‌اند، در پایگاه هوایی الوطیه محاصره شده‌اند.

"ماهر زید" عضو مجلس نمایندگان تونس در پیامی در فیس‌بوک، فاش کرده است که امارات طی تماس با ریاست‌جمهوری در تونس، خواستار تضمین فرار امن افسران اماراتی محاصره‌شده در پایگاه الوطیه شده است.

یک منبع نظامی مطلع در طرابلس نیز این گزارش‌ها را رد نکرده و احتمال داده است شماری از افسران خارجی( هویت آنها را ذکر نکرده)، بعد از آن‌که تماس‌شان با نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر، که از بیشتر مناطق غربی لیبی طرد شده‌اند، قطع شد در این پایگاه تحت محاصره قرار گرفته‌اند. وی اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه نداد.

منبع دیگری نیز اظهار داشت پایگاه الوطیه واقع در منطقه کوهستانی ناهموار در غرب کشور، که سه هفته پیش هدف حمله نیروهای وفاق ملی قرار گرفت، تحت محاصره کامل نیست و از جنوب امکان دسترسی به شهر "الزنتان" وجود دارد.

دولت وفاق به نخست‌وزیری "فایز السراج" پیشتر از حضور مستشاران خارجی خبر داده و گفته است که این مستشاران به حفتر و نیروهایش مشاوره می‌دهد و در پایگاه الوطیه، که اتاق عملیات مرکزی این ژنرال بازنشسته و خاستگاهی برای حملات هوایی علیه طرابلس محسوب می‌شود، مستقر هستند.

پایگاه الوطیه از بزرگ‌ترین پایگاه‌های هوایی در لیبی به‌شمار می‌رود که شامل انبارهای سلاح و ایستگاه سوخت‌رسانی به هواپیماها، شهرک مسکونی و جنگنده‌هاست.

این پایگاه دارای موقعیت استراتژیک است؛ زیرا هواپیماهای جنگی و پهپادهایی که از آنجا به پرواز درمی‌آیند آسمان مناطق غربی لیبی را کاملا پوشش می‌دهند. این پایگاه همچنین پناهگاه نیروهای حفتر محسوب می‌شود که از جبهه‌های جنگ در منطقه ساحل غربی فرار کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها