السیسی تعیین «مصطفی الکاظمی» برای نخست‌وزیری عراق را به صالح تبریک گفت

السیسی تعیین «مصطفی الکاظمی» برای نخست‌وزیری عراق را به صالح تبریک گفت
يکشنبه 31 فروردين 1399 - 10:16

رئیس‌جمهور مصر در تماس تلفنی با همتای عراقی خود، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را بررسی کرد.

العالم - عراق

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در تماس تلفنی با «برهم صالح» همتای عراقی خود به بررسی روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای مشترک پرداخت.

«بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت که السیسی در این تماس تلفنی تعیین «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

السیسی همچنین بر حمایت مصر از امنیت و ثبات عراق، اهمیت ایفای نقش عربی عراق و تمایل برای همکاری مشترک به منظور تحقق منافع دو ملت برادر تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، صالح نیز روابط برادرانه و تاریخی بین مصر و عراق را ستود و علاقه‌مندی عراق برای همکاری دوجانبه را مورد تأکید قرار داد.

صالح همچنین از تلاش‌های مصر در حمایت از عراق در تمامی زمینه‌ها و ایفای نقش مهم قاهره در تقویت سازوکار اقدام مشترک عربی برای مقابله با بحران‌ها و چالش‌های کنونی منطقه قدردانی کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی به تبادل دیدگاه درباره پاره‌ای از مسائل عربی و منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک، تلاش‌های مصر و عراق برای تقویت همکاری سه‌جانبه با اردن، اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با پیآمدهای شیوع ویروس کرونا پرداخته و امکان تبادل تجربیات و اطلاعات بین سازمان‌های بهداشتی دو کشور در زمینه مقابله با این ویروس را بررسی کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها