ابراز نگرانی حماس درباره فلسطینی‌های بازداشتی در عربستان سعودی

ابراز نگرانی حماس درباره فلسطینی‌های بازداشتی در عربستان سعودی
يکشنبه 31 فروردين 1399 - 10:55

به دنبال انتشار گزارش دیدبان حقوق بشر درباره «کارنامه سیاه» عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر، سخنگوی حماس نسبت به وضعیت فلسطینی‌های بازداشتی در ریاض ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی آنها شد.

العالم - عربستان سعودی

دیدبان حقوق بشر شنبه (دیروز) در گزارشی اعلام کرد عربستان سعودی با سوء استفاده از ورزش به دنبال بهبود چهره منفور و کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، جنبش حماس در واکنش به این گزارش اعلام کرد: گواهی‌ها و واقعیت‌هایی که سازمان دیدبان حقوق بشر از تجاوزات واقعی در نحوه تعامل مقامات سعودی با بازداشتی‌های فلسطینی در گزارش خود آورده است باعث نگرانی ما درباره زندگی و سلامت این بازداشتی‌هاست.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس بار دیگر از عربستان سعودی خواست بازداشتی‌های فلسطینی را آزاد کند خصوصا اینکه شیوع کرونا زندگی آنها بویژه بازداشتی‌های مسن و بیمار را بیشتر تهدید می‌کند.

عربستان سعودی از سال گذشته بیش از شصت فلسطینی و اردنی را بازداشت کرده که شناخته‌شده‌ترین آنها «محمد الخضری» نماینده حماس در این کشور است.

اولین جلسه محاکمه این افراد با اتهاماتی مانند ارتباط با «گروهی تروریستی» و جمع‌آوری کمک برای فلسطینی‌ها در غزه برگزار شده و درخواست‌های فلسطینی و بین‌المللی برای آزادی آنها راه به جایی نبرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیروز در مصاحبه‌ای تلویزیونی به بازداشت شصت فلسطینی در عربستان سعودی پرداخت و گفت: این اقدامی کاملا تأسف‌برانگیز است.

وی افزود، بیشتر از یک نامه برای شاه سعودی فرستاده و همچنین با دستگاه‌های مربوطه در این کشور و میانجی‌های بین‌المللی برای پایان دادن به این پرونده ارتباط گرفته شده اما فایده‌ای نداشته است.

هنیه تأکید کرد، حماس همچنان به آزادی این افراد بویژه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان امید دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها