رسانه های اسرائیلی: پیام مهم نیروهای حزب الله به اسرائیل بعد از ایجاد شکاف در سه نقطه مرزی

رسانه های  اسرائیلی: پیام مهم نیروهای حزب الله به اسرائیل بعد از ایجاد شکاف در سه نقطه مرزی
يکشنبه 31 فروردين 1399 - 23:03

یک پایگاه عبری زبان نوشت: نیروهای حزب الله لبنان، دردسر بزرگی را برای ارتش اسرائیل ایجاد کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

یک پایگاه اینترنتی صهیونیستی صبح امروز یکشنبه نوشت: نیروهای ارتش اسرائیل، جمعه شب گذشته در نتیجه نفوذ نیروهای حزب الله به دیوار مرزی لبنان در سه نقطه مختلف، غافلگیر شدند.

این پایگاه صهیونیستی مدعی شد که نیروهای حزب الله بعد از نفوذ به سه نقطه در مرزهای لبنان و اسرائیل و بازگشت به داخل اراضی لبنان بدون اینکه آسیبی ببینند، موفق شدند که سیستم های دفاعی فرماندهی منطقه شمال در ارتش اسرائیل را مختل کنند.

براساس این گزارش، عملیات حزب الله ، تاکیدی بر خطرناک بودن موضع امنیتی نظامی اسرائیل به شمار می رود. به ویژه اینکه مسئولیت این منطقه به طور نوبتی میان چند گردان ارتش اسرائیل تعویض می شود و واکنش ارتش ضعیف و خیلی دیرهنگام بود که نیروهای حزب الله توانستند سالم به داخل خاک لبنان بازگردند، بدون اینکه نیروهای اسرائیلی چیزی از حضور آن ها را احساس کنند.

این پایگاه عبری همچنین نوشت: نفوذ نیروهای حزب الله به سه مکان یا نقطه در مرزهای لبنان و اسرائیل، مستلزم دقت نظر و بازنگری دقیق وضعیت نظامی است، زیرا این مساله بسیار خطرناک است و باید ماهیت دفاع اسرائیل از مرزها به ویژه در شمال و در نقطه مقابل لبنان و نیز سرعت واکنش نیروهای اسرائیلی بررسی شود.

در گزارش این پایگاه عبری همچنین آمده است که حزب الله لبنان از نقطه ضعف سیستم های دفاعی لشگر نظامی شماره 91 در مرزهای مشترک با لبنان بهره برداری کرده و سطح بالایی از حرفه ای گری و نظامی بودن را در آن واحد از خود نشان داده و به سه نقطه در مرزها نفوذ کرده ولی با واکنش کند و شاید ضعیف نیروهای اسرائیلی مواجه شده است.

در این گزارش تصریح شده است که حزب الله با این کار می خواسته که این پیام مهم نظامی را به اسرائیل بدهد که نفوذ به مرزها و وارد شدن به داخل اراضی "اسرائیل" به آسانی امکان پذیر است.

در همین ارتباط، ستاد رسانه ای جنگی مرکزی وابسته به حزب الله، اجرای هرگونه عملیات در مرزهای لبنان و اسرائیل را تکذیب و تاکید کرد: گزارش های منتشره در شبکه های اجتماعی درباره عملکرد مقاومت در جنوب لبنان، بی پایه و اساس است و صحت ندارد.

دراین حال، وزیر امور خارجه اسرائیل، از وزارت خانه اش خواست که از حزب الله به خاطر " نقض دیوار مرزی" که آنرا اقدامی تحریک آمیز خواند، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

نیروی موقت سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) هم روز شنبه، تحقیقاتی را درباره شلیک بمب هایی به بخش هایی از مناطق مرزی لبنان از سوی اسرائیل، آغاز کرد.

سخنگوی رسمی نیروهای بین المللی یونیفل بر استقرار این نیروها در منطقه و تماس فوری ژنرال "استفانو دل کول" رئیس هیات یونیفل با طرف های مسئول تاکید کرد.

تنتی در تماس های خود با نیروهای امنیتی لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی از همه گروه ها خواست برای کاهش دادن بحران و برقراری ثبات مجدد در طول خط آبی، به شدت خویشتن داری کنند.
وی از حضور نیروهای یونیفل خبر داد و وضعیت کنونی را آرام توصیف کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی ،همزمان با اظهارات سخنگوی رسمی نیروهای بین المللی یونیفل مبنی بر تصمیم گیری برای تحقیق در خصوص شلیک بمب های نوری رژیم صهیونیستی، شکاف های ایجاد شده در دیوار مرزی با لبنان در شهر الجلیل الاعلی در شمال فلسطین اشغالی را بست.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز نوشت: امکان دارد کسی که حریم زمینی را نقض کرده ، یکی از اعضای وابسته به حزب الله لبنان باشد- اما حزب الله بعدا این خبر را تکذیب کرد - و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با نظارت نیروهای بین المللی یونیفل و نیروهای نظامی لبنان، مرزها را می بندند.

پربیننده ترین خبرها