مقام یمنی:

'صالح الصماد' با پهپاد تهاجمی آمریکایی به شهادت رسید

'صالح الصماد' با پهپاد تهاجمی آمریکایی به شهادت رسید
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 13:01

مدیر دفتر ریاست‌جمهوری یمن در دومین سالروز شهادت 'صالح الصماد' رئیس سابق شورای عالی سیاسی اعلام کرد، روند تحقیقات تأکید می‌کند که وی به وسیله یک پهپاد آمریکایی به شهادت رسیده است.

العالم - عربستان سعودی

ائتلاف سعودی در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۸ با استفاده از پهپاد، «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی را که برای بازدید از مناطق و جبهه‌های غربی در استان الحدیده، به این استان رفته بود به همراه شش تن دیگر از همراهان و مقام‌های یمنی به شهادت رساند.

وبگاه «انصارالله » به مناسبت دومین سالروز شهادت وی گفت‌وگویی با «احمد حامد» مدیر دفتر ریاست‌جمهوری یمن (همان شورای عالی سیاسی) و از اعضای ارشد جنبش انصارالله انجام داده است.

احمد حامد درباره روند رسیدگی به پرونده متهمان این ترور گفت: هشت جلسه دادگاه برگزار شده و هنوز حکم در این پرونده صادر نشده اما کیفرخواست متهمان بازداشتی و متهمان فراری شامل ۴۷ خارجی و ۵ یمنی از هم جدا شده است.

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد پهپادی که علمیات ترور شهید صماد با آن انجام شده یک پهپاد هجومی نیروی هوایی آمریکا بوده و عناصر وابسته به ائتلاف ومزدوران آن در اجرای این جنایت همکاری کرده‌اند.

احمد حامد در ادامه رابطه شهید الصماد با «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن را ارتباط «پیروی، اطاعت، تسلیم و محبت میان دو برادر و دوست» عنوان کرد.

وی در پایان خطاب به «دشمنان» اعلام کرد، به شهادت رساندن صالح الصماد باعث شکست اراده و تضعیف رزمندگان یمنی نشده بلکه بر قدرت ایستادگی آنها برای مقابله و ادامه مسیر این شهید افزوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها