کرونا در اروپا؛ ابتلا در اسپانیا دوباره صعودی شد؛ تلفات بلژیک به ۶۵۰۰ نفر رسید

کرونا در اروپا؛ ابتلا در اسپانیا دوباره صعودی شد؛ تلفات بلژیک به ۶۵۰۰ نفر رسید
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 14:57

همزمان با عبور تلفات ویروس کرونا در قاره اروپا از ۱۱۰ هزار نفر، نمودار آمارهای روزانه این ویروس در اسپانیا نیز مجدداً صعودی شد.

العالم - اروپا

شمار قربانیان ویروس «کووید۱۹» در اسپانیا در حالی امروز (پنجشنبه) از ۲۲ هزار نفر بیشتر شد که شمار ابتلای روزانه بعد از یک کاهش چشمگیر، مجددا رو به افزایش گذاشته است.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۶۳۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

افزایش حدود ۲۴۰ نفری این آمار در مقایسه با روز گذشته در حالی است که شمار مبتلایان روزانه در این کشور روز سه‌شنبه برای اولین بار در چند هفته اخیر کمتر از ۴۰۰۰ نفر اعلام شده بود.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «مؤسسه درمانی کارلس سوم»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۴۴۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به دیروز شاهد افزایش جزئی است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۱۳۰۲۴ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۲۱۵۷ تن افزایش یافت.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک نیز گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۹۰۸ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده و برای دومین روز متوالی در یک هفته اخیر این رقم به زیر هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۲۲۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۴۲۷۹۷ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۶۴۹۰ نفر افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۲۸۱۱۷ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اند به ۱۵۱۴ نفر افزایش پیدا کرده است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند از دو و نیم میلیون نفر گذشته که سهم قاره اروپا از این میان، بیش از ۱ میلیون نفر یعنی حدود نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.

همچنین خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد که بر اساس آمار جمع‌آوری کرده از کشورهای اروپایی، ۱۱۰ هزار مورد از فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قاره اروپا رخ داده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها