سه نیروی الحشد العشایری عراق در دفاع برابر داعش در «دیالی» شهید و زخمی شدند

سه نیروی الحشد العشایری عراق در دفاع برابر داعش در «دیالی» شهید و زخمی شدند
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 07:15

دفاع نیروهای الحشد العشایری در برابر حمله داعش به شمال شرق استان دیالی در شرق عراق با شهادت ۲ نفر از این نیروها و زخمی شدن یک نیروی دیگر همراه شد.

العالم - عراق

یک مقام امنیتی در استان «دیالی» در شرق عراق بامداد امروز جمعه از شهید و زخمی شدن سه نیروی الحشد العشائری در جریان دفع یک حمله داعش در المقدادیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، این مقام امنیتی عراق تصریح کرد: «دفع حمله داعش به اطراف شهر المقدادیه در شمال شرق استان دیالی با شهادت دو نیروی الحشد و زخمی شدن یک نفر دیگر همراه شد».

این منبع افزود: «در حال حاضر عناصر داعش تحت پیگرد هستند و اوضاع از سوی نیروهای الحشد تحت کنترل است».

منطقه العباره در استان دیالی هم شامگاه پنجشنبه هدف چند حمله خمپاره‌ای قرار گرفت.

به گفته مقام امنیتی عراق این خمپاره ها به اطراف منطقه العباره در شمال شرق بعقوبه اصابت کرد اما تلفات جانی نداشت.

«ریاض التمیمی» یک عضو پارلمان عراق هم روز پنجشنبه از نشستی با حضور نمایندگان و سیاستمداران استان دیالی و دیگر استان‌ها با «مثنی التمیمی» استاندار دیالی و فرماندهان امنیتی این کشور خبر داد.

التمیمی گفت: «این نشست پرونده امنیتی و افزایش فعالیت بقایای داعش در مناطقی از استان دیالی و امکان هماهنگی با دولت مرکزی برای بازگشت نیروهایی از پلیس فدرال به این استان مورد بررسی قرار گرفت».

نیروهای سازمان الحشد الشعبی و ارتش عراق از سه روز پیش در استان دیالی عملیات گسترده‌ای را علیه هسته‌های داعش آغاز کردند.

طی دو روز گذشته دستکم چهارده تروریست داعشی در این عملیات از پای درآمدند.

استان دیالی که در شرق عراق و هم مرز با ایران است از زمان بروز اعتراضات خیابانی عراقی‌ها شاهد حملات بقایای داعش بوده که منجر به تلفاتی در صفوف نیروهای امنیتی عراق هم شده است؛ اما در هفته‌های اخیر این حملات بیش‌تر شده است.

رسانه‌های عراقی طی روزهای گذشته هشدار دادند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در عراق به هسته‌های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها