تاکید نخست وزیر لبنان بر مبارزه با فساد مالی و مجازات متخلفان

تاکید نخست وزیر لبنان بر مبارزه با فساد مالی و مجازات متخلفان
جمعه 5 ارديبهشت 1399 - 22:40

" حسان دیاب " نخست وزیر لبنان بر لزوم مبارزه با فساد مالی و مجازات متخلفان در کشور تاکید کرد و گفت: متخلفان حتما زندانی خواهند شد.

العالم - لبنان

نخست وزیر لبنان گفت : برخی ها دولت را قضاوت می کنند و گویی که این دولت ، 73 ماه است که قدرت را به دست گرفته است و با وجود این ، بازخواست دولت را به خاطر برخی از مسائل می پذیریم و برخی دیگر می گویند که بیماری کرونا ، دولتی را که ده روز از زمان گرفتن رای اعتماد نگذشته است، نجات داد ، درحالیکه رویارویی با این بیماری مستلزم وقت و تلاش زیادی است.

وی افزود: کرونا دولت را دستپاچه کرد و برنامه های کار را تغییر داد، زیرا جان مردم اولویت است ، اما این مساله ما را از مقابله با بیماری مالی واقعی در کشور بازنداشت و همچنان برای مقابله با آن تلاش می کنیم.

وی اظهار داشت : ارزش لیره به شکل مخوفی در بازار سیاه پایان آمده است و با وجود قدرت محدود دولت در تعامل با این وضعیت نابسامان ، ما تلاش خود را به کار می گیریم.

وی بر لزوم تغییر نحوه تعامل با مردم تاکید کرد و ادامه داد : باید واقعیت ها را به صراحت به لبنانی ها گفت.

حسان دیاب همچنین به کمبود نقدینگی اشاره کرد و گفت : آمار وارقام نشان می دهد که بیش از 5 میلیارد دلار در دو ماه اول سال از ودیعه های بانک ها خارج شده است،

وی همچنین بر لزوم تعجیل در تصویب طرح مالی تصویب کرد و آنرا ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت : هر چقدر که در انجام این کار درنگ کنیم، نجات مالی مشکل تر می شود.

وی همچنین تاکید کرد: دولت بر تصمیم خود مبنی بر حمایت از کشور مصمم است و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد به منافع شهروندان آسیبی وارد شود.

وی افزود: ارتش هم به توزیع 100 هزار بسته کمک تایید شده از طرف دولت به علت کرونا اقدام کرده است و ما هنوز در وسط راه هستیم و به تلاش خود برای پایان روند توزیع کمک ها تا ده روز اینده ادامه می دهد و بستن راه ها ، قطعا در این کار،مشکل تراشی می کند، زیرا کمک ها در هفته آینده به مدارس منتقل خواهد شد.

نخست وزیر لبنان همچنین بر لزوم مبارزه با فساد مالی تاکید کرد و گفت : کسانی که گمان می کنند آن ها را آزاد می کنیم، و درحالیکه آن ها با بالا بردن قیمت دلار درصدد سرقت اموال مردم هستند، سخت در اشتباهند و هر کسی که بخواهد ثبات مالی کشور را بر هم زند، سخت با او برخورد می شود زیرا آن ها منافع خود را به منافع کشور ترجیح می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها