خرافاتی ترین کشور های اروپا

خرافاتی ترین کشور های اروپا
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 23:01

خرافات باور ها و اعتقادات بی پایه و اساسی هستند که در طول تاریخ بشریت، در فرهنگ کشور های مختلف وجود داشته است در این نوشتار با خرافاتی ترین کشور های اروپا و برخی از خرافات آن ها آشنا خواهید شد.

العالم ـ گوناگون

برخی از خرافاتی ترین کشور های اروپا و جزییاتی از خرافات آن ها را در این نوشتار بخوانید.

یونان

یونان در لیست خرافاتی ترین کشور های اروپا، مقام اول را به خود اختصاص داده است. در فرهنگ این کشور خرافات زیادی وجود دارد و تقریبا هر اتفاقی را به یک دلیل غیر منطقی ربط می دهند. به طور مثال مردم یونان اعتقاد دارند که شکستن بشقاب ها نشانه افتادن اتفاق های ناگوار است. همچنین در این کشور جمله معروفی با عنوان، چشم شرور همیشه مراقب شما است، وجود دارد و واضح است که این عبارت نیز ریشه در خرافات دارد.

فرانسه

بعد از یونان، این فرانسوی ها هستند که خرافات زیادی را در فرهنگ خود جای داده اند. مردم این کشور معتقدند وارونه شدن نان، نشانه بدیمنی و بدشگونی است و حتی میهمانان نیز در مجالس مهمانی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

ترکیه

کشور ترکیه نیز که بخشی از آن در قاره اروپا واقع شده است، دارای خرافات و باور های عجیب و غریب بسیاری است. در این کشور خرافه عجیبی در مورد آدامس جویدن وجود دارد و مردم این کشور بر این باورند که اگر فردی در شب آدامس بجود، انگار که گوشت بدن مرده را می خورد.

انگلیس

با وجود اینکه انگلیس در بین کشور های اروپایی، خرافات کمتری را در فرهنگ خود جای داده است، اما مردم این کشور هم درباره برخی مسائل اعتقادات جالبی دارند. مثلا در این کشور اگر کسی به سکسکه بیوفتد، نشانه این است که کسی در حال فکر کردن به او می باشد. همچنین مردم انگلیس اعتقاد دارند اگر کسی در صبح اولین روز هر ماه، نام خرگوش را به زبان بیاورد، در طول ماه بسیار خوش شانس خواهد بود.

پرتغال

شاید کشور پرتغال جز خرافاتی ترین کشور های اروپا نباشد اما در این کشور نیز خرافات عجیبی وجود دارد. مثلا در فرهنگ این کشور عقب عقب راه رفتن کاری شوم و بد شگون است و هیچکس نباید این کار را انجام دهد چرا که در این صورت شیطان متوجه می شود شما کجا هستید و قصد رفتن به کجا را دارید.

آلمان

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، یونان در زمره خرافاتی ترین کشور های اروپا مقام نخست را دارد و حتی باعث شده برخی خرافات آن وارد فرهنگ کشور های دیگر شود. به طور مثال در کشور آلمان خرافه ای درباره نوشیدن آب وجود دارد که ریشه در خرافات یونانی ها دارد. در این کشور اگر فردی به سلامتی کسی آب بنوشد، نه تنها برای اون خوش یمن نبوده، بلکه در واقع برای اون آرزوی بد یمنی و مرگ کرده است.

از دیگر کشورهایی که در دنیا خرافاتی هستند می توان به کشور هند اشاره کرد که در قاره آسیا قرار دارد. هند یکی از کشورهایی است که مردم آن به خرافات ترسناکی معتقد هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها