معاون شورای انتقالی جنوب یمن:

خواستار اجرای کامل توافق ریاض هستیم

خواستار اجرای کامل توافق ریاض هستیم
يکشنبه 7 ارديبهشت 1399 - 12:37

معاون شورای انتقالی جنوب یمن، در واکنش به تصمیم این شورا برای اعلام خودمختاری، دولت مستعفی منصور هادی را به نقض مکرر توافق ریاض متهم کرد.

العالم - یمن

«هانی بن بریک» معاون شورای انتقالی جنوب یمن و نزدیکترین فرد یمنی به دولت امارات، به تصمیم این شورا برای خودمختاری واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه اخبار الیمن، او در صفحه توئیتر خود نوشت: «شورای انتقالی خواستار اجرای کامل توافق ریاض است و بر آن تأکید دارد و همواره به اجرای کامل آن اقدام کرده است اما دولت [منصور هادی] به نقض مکرر آن ادامه می‌دهد.»

بن بریک افزود: «شورای انتقالی که نماینده مردم جنوب است نمی‌تواند رنج و عذاب مردم را دیده و بی تفاوت باشد. شورای انتقالی کماکان به دولت سعودی و رهبران حکیمش امید دارد.»

هانی بن بریک به داشتن روابط نزدیک با «محمد بن زاید» ولیعهد امارات معروف است. شب گذشته رئیس شورای انتقالی جنوب - مقیم در ابوظبی- بیانیه‌ای مبنی بر خودمختاری استان‌های جنوبی صادر کرد و پس از آن عناصر این شورا تحرکات خود را آغاز و حالت فوق العاده اعلام کردند.

تأکید معاون شورای انتقالی جنوب بر اجرایی شدن توافق ریاض و متهم کردن دولت منصورهادی به نقض آن در حالی است که مقامات وابسته به دولت مستعفی نیز این شورا را به عدم اجرای توافق ریاض متهم می‌کنند. کارشناسان وجود ابهامات بسیار در متن توافق را یکی از عوامل فنی این اختلافات می‌دانند.

فارس

پربیننده ترین خبرها