استانداری عدن: مضمون توافق ریاض هرج و مرج بیشتر است

استانداری عدن: مضمون توافق ریاض هرج و مرج بیشتر است
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 11:07

استاندار عدن تصریح کرد، آنچه امروز در عدن اتفاق می‌افتد در چارچوب اهداف سناریوی اشغال است؛ زیرا ائتلاف متجاوز از همان ابتدا به دنبال تکه‌تکه کردن و ایجاد آشوب و هرج و مرج و نیز غارت ثروت مردم یمن بوده است.

العالم- یمن

"طارق سلام" استاندار عدن (جنوب یمن) در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون العالم گفت: "ما در بیانیه‌ شورای استانداری عدن تأکید کرده‌ایم که اعلام وضعیت فوق‌العاده و خودمختاری قرار بود از همان ابتدای اشغالگری (از سوی ائتلاف متجاوز) انجام بشود ولی آنچه امروز اتفاق می‌افتد عملی کردن طرح‌های اشغالگرانه برای تکه‌تکه کردن یمن نه تنها در جنوب و شمال، بلکه تجزیه و تقسمی کردن جنوب به کانتون‌های کوچک است."

سلام خاطرنشان کرد: "آنچه امروز اتفاق می‌افتد نقض توافق ریاض نیست بلکه اجرای واقعی مضمون این توافقنامه است که از همان ابتدا برای توجیه اشغالگری، تقسیم استان‌های اشغالی و غارت ثروت تدوین شد."

وی در ادامه گفت: "امروز ائتلاف متجاوز تلاش می‌کند از طریق ابزارهای خود اشغالگری را تثبیت و تقسیم جنوب را قانونی کند. در واقع، توافق ریاض به منظور محدود کردن حضور این ابزارها انجام شد ولی آنچه که اتفاق افتاد آشوب و هرج و مرج بیشتر و تقسیم یمن بوده است. ائتلاف تلاش می‌کند شبه‌نظامیانش را ادغام کند. خوانش ما این‌گونه است که در چارچوب این توافق، دستاوردهای مردمی از بین می‌رود جنوب به سرزمینی مباح و نیز عدن به میدانی برای تشدید اقدامات تجاوزکارانه بدل می‌شوند.

پربیننده ترین خبرها