سفیر ایران در توکیو: ارسال ۳۰ بسته کمک‌های اهدایی از ژاپن برای مقابله با کرونا

سفیر ایران در توکیو: ارسال ۳۰ بسته کمک‌های اهدایی از ژاپن برای مقابله با کرونا
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 12:30

سفیر ایران با بیان اینکه با همراهی دولت ژاپن ۲۳.۵ میلیون دلار برای کمک به مقابله با کرونا از طریق ۶ سازمان بین‌المللی برای مردم ایران پیش‌بینی شده، گفت که حدود ۳۰ بسته از کمک‌های اهدایی از ژاپن ارسال و برخی دیگر هم در راه است.

العالم - ایران

«مرتضی رحمانی‌موحد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه در پیامی ویدیویی خطاب به هموطنان ایرانی مقیم ژاپن ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم خداوند در این ماه مبارک به همه ما ایرانیان و مسلمانان توفیق بهره‌مندی از این ماه عزیز و برکاتش را فراهم کند.

وی افزود: سال ۱۳۹۹ را با تحولات و موضوعاتی در سطح جهانی و داخل کشور آغاز کردیم، شیوع عالمگیر ویروس کرونا که از اواخر سال ۱۳۹۸ خود را نشان داد به سرزمین ما رسید و بالطبع ایران عزیز را آلوده به این ویروس کرد و مردم را در مقابله جدی با آن قرار داد.

رحمانی موحد با بیان اینکه جبهه جدیدی از مقاومت و تلاش مدافعان سلامت در کشور باز شد و عزیزان پزشک، پرستار و کادر درمانی و همه عزیزانی که شبانه روز برای مدیریت کار تلاش می‌کردند، وظایفی را آغاز کردند، اظهار داشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو هم به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ایرانی و به عنوان مکانی که وظیفه نظارت، همراهی، مشورت و مساعدت به هموطنان مقیم ژاپن دارد، تمهیداتی را برای روان‌تر شدن کارها و شتاب به حل مشکلات اقشار مختلف ایرانی از دانشجویان، اساتید و کسانی که به نحوی گرفتار شرایط کرونا شده بودند، آغاز کرد.

به گزارش فارس، سفیر ایران در توکیو عنوان کرد: بخش کنسولی سفارت که قبلا هم وظایف مربوط به حوزه دانشجویی و برخی خدمات را به صورت غیرحضوری و پستی انجام می‌داد، زمان کارهای حضوری را به لحاظ محدودیت‌هایی که دولت ژاپن به واسطه اعلام شرایط اضطراری درخواست داشت و باید زمان‌ ترددها کاهش می‌یافت، کاهش داد، ولی همکاران من در تمام وقت اداری و بعد از ساعات اداری و حتی ایام تعطیلی هفته، به صورت شبانه‌روز با اعلام تلفن کشیک برای پاسخگویی، تلاش کردند آنچه برای ارائه خدمات به ایرانیان در توان است را عرضه کنند.

*تماس با شرکت‌های ژاپنی و جمع‌آوری امکانات و ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه ما تلاش‌های مثمرثمری برای حمایت از مقابله با ویروس کرونا در ایران داشتیم، گفت: با شرکت‌های مختلف ژاپنی در تماس بودیم و از آنها امکانات و ظرفیت‌هایی را که قابل ارائه بود را جمع‌آوری کردیم، علیرغم اینکه می‌دانید تحریم‌های ظالمانه آمریکا امروز مانع اصلی و جدی روابط عادی و رساندن کمک‌های پزشکی به مردم عزیز ایران است.

*هنوز در ژاپن امکان تراکنش و فعالیت به نفع امور انساندوستانه و کمک به مقابله با کرونا وجود ندارد

سفیر ایران در توکیو بیان کرد: علیرغم ادعایی که آمریکایی‌ها می‌کنند، هنوز در ژاپن به هیچ عنوان امکان تراکنش و یا فعالیتی به نفع امور انساندوستانه و کمک به مقابله با کرونا یا وضعیت مربوط به سلامت مردم ایران وجود ندارد، ولذا ادعاهایی که می‌شود ادعاهای کذب است، ولی با این حال در این شرایط توانستیم امکانات و خدماتی را برای کشور فراهم کنیم.

*جمع‌‌آوری کمک ۲۳.۵ میلیون دلاری برای مقابله با ویروس کرونا

رحمانی‌موحد ادامه داد: با همراهی و توجه دولت ژاپن مبلغ بیست و سه و نیم (۲۳.۵) میلیون دلار برای کمک به مقابله با ویروس کرونا از طریق ۶ سازمان بین‌المللی برای مردم ایران پیش‌بینی شد که جای تشکر و تقدیر دارد. همین طور سازمان‌های مردم نهاد، برخی ایرانیان عزیز و ایران دوستان ژاپنی که سال‌های متوالی است با ایران در تماس هستند و در سفره فرهنگ و سنت‌های ایرانی حضور داشته و نمک‌گیر روابط طولانی این سال‌های بین دو کشور و ملت هستند، احسان و نیکوکاری خود را برای مردم ایران به سفارت ارسال کردند.

وی عنوان کرد: ۲ روز گذشته تعداد حدود ۳۰ بسته از وسایل اهدایی برای ایران ارسال شد و برخی دیگر هم در راه است که امیدواریم در آینده نزدیک مراحل آن کامل و جمع آوری کرده و برای ایران ارسال کنیم.

سفیر ایران در ژاپن همچنین گفت: این روزهای دشوار و سخت روزهایی است که ایران و ایرانی به همبستگی، کنار هم بودن و همراه و حامی هم بودن بیش از پیش نیازمند است و ما به عنوان سفارت ایران در توکیو همیشه آماده بوده و خواهیم بود که به عنوان یار و یاور هموطنان عزیز و حل مسائل و ارائه پیشنهادات و مشورت‌هایی که برای عبور از این بحران کرونا لازم است، در خدمت ایرانیان عزیز باشیم.

وی در پایان تندرستی، سلامتی و موفقیت ایرانیان را از خداوند متعال درخواست کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو اواخر اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۸) از تصمیم دولت ژاپن برای کمک پزشکی به میزان ۲ و نیم میلیارد ین (واحد پول ژاپن) به ایران و حمایت این کشور در راستای کنترل شیوع کرونا اشاره و از این تصمیم قدردانی کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اول فروردین ماه و ساعتی پس از تحویل سال با «موتگی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن تلفنی گفتگوی کرد. ظریف در این تماس تلفنی ضمن تبادل نظر در خصوص مهمترین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، از کمک‌های دولت و ملت ژاپن به ملت ایران برای مقابله با کرونا قدردانی و ابعاد گسترده تلاش‌های ایران برای مهار کرونا را تشریح کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها