نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب به درخواست فلسطین

نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب به درخواست فلسطین
دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 - 14:30

وزیران خارجه اتحادیه عرب، پنجشنبه آینده نشستی فوق‌العاده به درخواست طرف فلسطینی و برای بررسی طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از منطقه اشغالی کرانه باختری برگزار خواهند کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از روسیا الیوم، "حسام زکی" معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد توافق شده است جلسه غیرعادی اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه، پنجشنبه آینده 28 آوریل (11 اردیبهشت) و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود.

زکی تصریح کرد، نشست بعدی به ریاست پادشاهی عمان و به درخواست طرف فلسطینی برگزار خواهد شد و طی آن، گام‌ها و تدابیری بررسی می‌شود که دولت‌های عربی می‌توانند آنها را در صورت عملی شدن طرح اسرائیل برای الحاق کرانه باختری یا بخش‌هایی از آن و تحمیل حاکمیت اسرائیل بر این منطقه اشغالی، اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرد، وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست روز پنجشنبه راه‌های پشتیبانی سیاسی، حقوقی و مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین برای مواجهه با آن طرح‌ها بررسی خواهند کرد.

این در حالی‌ست که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر الحاق کرانه باختری به اراضی تحت سیطره این رژیم علیرغم مخالفت‌های گسترده تاکید کرد

نتانیاهو ابراز امیدواری کرد که در نهایت طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، طی ماه‌های آینده عملی شود.

این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی است که بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به رژیم صهیونیستی در رابطه با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی تحت سیطره خود هشدار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها