اربیل آماده توافق با بغداد است

اربیل آماده توافق با بغداد است
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 19:58

یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به سفر هیأتی از کردستان به بغداد، اعلام کرد این هیأت مسائل اختلافی را بررسی خواهد کرد و آماده است با بغداد درباره تسلیم مقادیر مشخص نفت، با بغداد توافق کند.

العالم- عراق

«بشیر حداد» نایب رئیس پارلمان عراق امروز چهارشنبه از سفر یک هیأت از کردستان به بغداد خبر داد و گفت، این هیأت مهم‌ترین پرونده‌های موجود میان اربیل و بغداد را بررسی می‌کند.

به گفته حداد، «هیأت دولتی که امروز به بغداد رسیده، به ریاست نخست‌وزیر کردستان، قباد طالبانی است که وزرای مالی و برنامه‌ریزی نیز در آن حضور دارند و مسائل اقتصادی و مالی و مسئله مناطق مورد منازعه بررسی می‌شود».

به گزارش رسانه‌های عراقی، حداد گفت، «کاهش قیمت نفت و تبعات آن بر اقتصاد عراق و مشارکت اقلیم در کاهش تولید به میزان مورد توافق» از جمله موضوعات مذاکرات هیأت کردستان است. حداد تأکید کرد «دولت اقلیم آماده توافق با بغداد درباره تحویل مقدار توافق شده نفت به شرط تضمین پرداخت موارد نقدی توافق شده است».

قرار است این هیأت با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر، وزیر دارایی دولت مرکزی و مسئولان دبیرخانه کابینه (شورای وزیران) جهت تکمیل بررسی پرونده‌هایی که از سال گذشته (میلادی) میان دولت مرکزی و دولت اربیل باقی مانده، دیدار کند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها