سیطره شبه‌نظامیان تحت امر امارات بر ورودی‌های مرکز استان سقطری یمن

سیطره شبه‌نظامیان تحت امر امارات بر ورودی‌های مرکز استان سقطری یمن
پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1399 - 20:05

منابع محلی در استان سقطری یمن می‌گویند نیروهای وابسته امارات، در حال پیاده کردن طرح خود برای سیطره مرکز این استان را آغاز کرده‌اند.

العالم _ یمن

رسانه‌ها در جنوب یمن می‌گویند شبه‌نظامیان تحت امر امارات عربی متحده حمله به شهر «حدیبو»، مرکز استان سُقُطْری (جنوب غربی یمن) را آغاز کرده و برخی از ورودی‌های این شهر را به کنترل خود درآورده‌اند.

وبگاه خبری «حضرموت‌نت» به نقل از منابع آگاه خود امروز پنجشنبه گزارش داد که خودروهای زرهی و نیروهای شورای انتقالی جنوب، در ورودی‌های شرقی و غربی این شهر ساحلی مستقر شده‌اند.

منبعی در بین مقامات محلی جزیره سقطری خبر استقرار شبه نظامیان مورد حمایت امارات در اطراف شهر حدیبو و سیطره ایتن شبه‌نظامیان بر فرماندهی تیپ یک پیاده‌‌نظام نیروی دریایی را تأیید کرده است.

شب گذشته یکی از مقامات محلی در این جزیره یمنی به شبکه الجزیره قطر گفته بود که امارات نقشه‌ای برای سیطره بر شهر حدیبو دارد.

منابع خبری در جنوب یمن می‌گویند «سرتیپ «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب، «عبدالله احمد کنزهر» یکی از فرماندهان نیروی دریایی یمن را به عنوان فرمانده تیپ اول پیاده‌نظام نیروی دریایی منصوب کرده است.

منابع نزدیک به دولت مستعفی یمن (به ریاست منصور هادی) امروز گفتند که نیروهای شورای انتقالی جنوب با خیانت یکی از فرماندهان وابسته به این دولت به نام سرتیپ «ناصر قیس»، فرمانده تیپ شماره یک پیاده نظام نیروی دریایی دولت مستعفی یمن، تسلیحات موجود در این مقر را به غنیمت گرفته‌اند.

منابع محلی در جزیره سقطری می‌گویند همه تحرکات شبه نظامیان مورد حمایت امارات، به رغم وجود نیروهای ائتلاف سعودی صورت می‌گیرد.

استان سقطری بتازگی شاهد درگیری بین نیروهای مورد حمایت امارات (عمدتاً شورای انتقالی جنوب که این هفته اعلام جدایی و خودمختاری کرد) و نیروهای دولت مستعفی به ریاست منصور هادی است و طی آن برخی مناطق، از جمله فرودگان بین‌المللی و پادگان نیروهای مسلح به دست نیروهای هادی افتاد.

فارس

پربیننده ترین خبرها