شمال سوریه شاهد چندین درگیری میان گروهک‌های مختلف

شمال سوریه شاهد چندین درگیری میان گروهک‌های مختلف
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 13:12

منابع سوری از درگیری میان نیروهای تحت‌حمایت ترکیه و همچنین درگیری میان شبه‌نظامیان کُرد با نیروهای ترکیه در شمال سوریه خبر دادند.

العالم - سوریه

منابع سوری امروز (شنبه)، گزارش کردند که نیروها تحت حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه از سویی با یکدیگر به جان هم افتادند و از سویی دیگر، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با نیروهای ترکیه در شمال سوریه درگیر شدند.

طبق گزارش منابع سوری، نیروهای گروه موسوم به «جیش الشرقیه» و پلیس نظامی در استان حلب (شمال غرب سوریه) که هر دو تحت حمایت ترکیه هستند، در «جرابلس» شمال شرق حلب با یکدیگر درگیر شدند.

به گفته این منابع، این درگیری‌ چندین کشته و زخمی در پی داشته است؛ اما با این حال، تا بدین لحظه، آمار دقیق کشته‌ها و مجروحان گزارش نشده است.

در همین ارتباط، وبگاه گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نیز، امروز، گزارش کرد که نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان تحت حمایت آن با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در محورهای غربی شهر «تل ابیض» (استان رقه-شمال سوریه) با یکدیگر درگیر شدند.

طبق این گزارش این درگیری نیز تلفات جانی به همراه داشته است.

در همین خصوص، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، پیشتر، با مزدور خواندن عناصر تحت حمایت ترکیه در سوریه گزارش کرده بود که دو گروه از این عناصر در شهر «رأس العین» (الحسکه-شمال شرق سوریه) با یکدیگر درگیر شدند که به دنبال این اقدام، چند تن آنها کشته و زخمی شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها