یادداشت | عدن؛ شهر مصیبت و جنایت متجاوزان و اشعالگران ... چه کسی مسوول است؟!

یادداشت | عدن؛ شهر مصیبت و جنایت متجاوزان و اشعالگران ... چه کسی مسوول است؟!
شنبه 13 ارديبهشت 1399 - 23:28

شهروندان ساکن عدن یا لحج یا ابین یا ضالع یا حضرموت یا شبوان یا مهره یا سقطری، چگونه می توانند معادله خیانت گروهی از مزدوران را که منافع همه شهروندان یمنی را در دستان خود گرفته اند، درک کنند؟!

العالم - مقالات

به طور مداوم اوضاع فاجعه بار عدن و دیگر شهرهای اشغال شده جنوبی را که ساکنان شهر عدن و دیگر استان های تحت اشغال عربستان سعودی و امارات با آن مواجه هستند، دنبال می کنیم .. ساکنان عدن و اکثر شهرهای جنوبی با قطعی برق به مدت بیش از 40 ساعت و برخی مناطق با قطعی آب آشامیدنی به مدت طولانی و گاه تا یک هفته مواجه هستند ... زباله ها انباشت شده و آب های آلوده و فاضلاب در محله ها و خیابان ها جریان دارد ... فاجعه بارش باران های سیل آسا به تخریب بسیاری از منازل شهروندان طی روزهای گذشته و کشته شدن دست کم ده نفر از شهروندان که اغلب کودک و کهنسال بودند، منجر شده است.

همه این ها، مسائل و مشکلاتی هستند که شهروندان یمنی که کوچه و خیابان ها و محله های شهرشان تحت اشغال عربستان سعودی و امارات و مزدوران آن ها هستند، با آن دست و پنجه نرم می کنند.

ولی ما امروزه با یک جنجال تبلیغاتی آشکار از سوی رسانه های محلی و عربی و حتی خارجی روبرو هستیم.

محور توجه این رسانه ها این است که اختلاف شدیدی میان دو طرف مزدور و عوامل آن ها که به هتل ها و گردشگاه های شهر ریاض پایتخت کشور اصلی متجاوز پناه برده اند، و شهر ابوظبی پایتخت دومین کشور متجاوز یعنی امارات وجود دارد.

شهروندان ساکن عدن یا لحج یا ابین یا ضالع یا حضرموت یا شبوان یا مهره یا سقطری، چگونه می توانند این معادله خیانت را از سوی گروهی مزدور که منافع همه شهروندان را در دستان خود گرفته اند، درک کنند، درحالیکه واقعیت های زیر را می دانند:

اول اینکه : اشغالگران همه منابع مالی و اقتصادی و مادی مردم یمن را به مزدوران خود در ریاض و ابوظبی اختصاص داده اند.

دوم اینکه: شهروندان یمنی می دانند که این مزدوران از طریق بانک مرکزی که به منبع قدرت برخی مراکز نفوذ حزبی و منطقه ای و قبیله ای تبدیل شده است، ثروت های آن ها را در دست گرفته اند و از آن ها استفاده می کنند.

سوم : عربستان سعودی و امارات اشغالگر، سلاح های سنگین و خود متوسط و سبک را در دست عناصر مزدور خود قرار داده و به آن ها این اجازه را داده اند که جان همه کسانی را که به خود جسارت مخالفت با اشغالگری و تجاوزگری را داده اند، به بازی گیرند.

چهارم اینکه : همه اسناد و گزارش ها حاکی از آن است که تشکیلات القاعده و جنایتکاران "داعش"، در صفوف آنچه ارتش ملی نامیده می شود، می جنگند و می توان به صحبت های " خالد بن عمر باطرفی" فرمانده تشکیلات تروریستی القاعده و نیز خبرهای اعلام شده از سوی رسانه ها مبنی بر اینکه حملات "درون" های امریکایی ، به مواضع خود در رداع و مأرب و البیضاء و ابین اصابت کرده است. (همان گونه که در ان زمان خبر آن منتشر شد) ، استناد کرد.

پنجم اینکه : آنچه از سوی شورای انتقالی در صبح روز یکشنبه (25 آوریل 2020 میلادی)، اعلام شد، دیگر در راستای تبادل نقش های خبیث میان کشورهای اشغالگر و متجاوز به شمار نمی آید و افرادی که در این نشست حضور یافتند، صرفاً خواهان چیزهایی هستند که متجاوزان و اشغالگران در جستجوی آن هستند.

چقدر امشب شبیه به دیشب است!!

آیا به خاطر نمی آوریم که "علی سالم البیض" دبیر کل حزب سوسیالیست یمن و معاون رئیس جمهوری وقت یمن، و معاون رئیس جمهوری وقت یمن و دیگر دوستان سوسیالیست شورشی، شب 21 ماه مه 1994 میلادی ، تصمیم جدایی جنوب یمن را از شمال آن اعلام کردند و از تشکیل جمهوری دموکراتیک یمن خبر دادند؟!

من باب یادآوری باید بگویم کسانی که از اعلام تصمیم جدایی جنوب یمن از شمال ان حمایت کردند، همان کسانی هستند که اکنون از جدایی فعلی حمایت می کنند. این ها همان عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند .

در گذشته، شورای همکاری خلیج فارس از جدایی حمایت کرد، به استثنای امیر نشین قطر که از وحدت یمن حمایت کرد.

امروز هم می بینیم که عربستان و شیخ نشین امارات، به تنهایی از جدایی حمایت می کنند.

ششم اینکه: شهروندان یمنی در عدن و دیگر شهرهای مجاور، درک می کنند که کشورهای اشغالگر می توانند به جای جمع آوری این ادوات سنگین نظامی از زره پوش ها و تانک ها و توپخانه ها و غیره را با تجهیزاتی کم قیمت تر از آن ها مانند نیروگاه های تولید برق و آب جایگزین کنند تا مشکل کمبود خدمات را حل کنند و به جای آن ، برای پاک کردن شهرها از زباله های انباشت شده استفاده کنند.

آیا عربستان سعودی و امارات که از ثروتمندترین کشورهای عربی و اسلامی هستند و همسایگان استان های اشغالگر به شمار می روند، نباید به همسایگان خود بیشتر توجه کنند؟!

هفتم اینکه: مسئولیت رسوایی اقدامات وحشیانه کشورهای متجاوز و مزدوران آن ها از دو طرف بر دوش دست اندرکانان عرصه رسانه اعم از خبرنگار و روزنامه نگار حرفه ای و حتی طرفداران و نیز شخصیت هایی است که از لحاظ تئوری به طبقه روشنفگر در عدن وابسته هستند.. کسانی که از تشخیص واقعیت فعلی شهرشان که در معرض اشغالگری و تجاوز قرار دارد، فرار می کنند.

اشغالگران و مزدوران آن ها که از آشوبگران که به سلاح ها و امکانات مالی تجهیز شده اند، برای تخریب شهر عدن و از بین بردن گذشته و تاریخ آن به شکل ها و ابزارهای مختلف تلاش می کنند.

بله ، این آشوبگران به دستور مستقیم اربابان خود یعنی عربستان سعودی و امارات ، هر کاری را که خواسته اند، بر سر عدن آورده اند.اما متاسفانه این نخبه های روشنفکر در توصیف واقعیت و تشخیص آن در مانده اند و شاید درگیر جزئیاتی شده اند که اهمیت شایانی ندارد و طرف های دیگر را مسئول اوضاع شهر عدن می دانند.

به خوبی می دانم که این آزادگان روشنفکر، عاشق عدن هستند و آنرا دوست می دارند، و آن ها از اهالی این شهر اصیل و جالب هستند اما درمانده اند و نمی دانند که چه کسانی مسئولیت اخلاقی و دینی و انسانی مشکلات عدن و ساکنان عزیز این شهر و فاجعه های آنان را برعهده دارد.

اشغالگران تلاش کرده اند تا آرزوهای یمنی ها را در این شهر و در دیگر مناطق و استان های تحت اشغال این کشور دفن کنند.

صرفا، جهت یادآوری، و به خصوص به این روشنفکران دوستداشتنی، اعلام می کنم که رسانه های وابسته به کشورهای متجاوز و اشغالگر، این گفته تکراری را می گویند که 80 درصد از اراضی یمن از ژوئیه 2015 آزاد شده است. از این رو، هر نظر دیگری ، نیازمند بازنگری از سوی قلم های آزاد و عقلی باز و درنظر گیرنده همه احتمالات است.

خلاصه مطلب این که : بازنگری و ارزیابی سریع از تاریخ " استعمار قدیم و جدید " و اشغالگری ، ما را به این مساله می رساند که اشغالگر به منظور ساختن و توسعه شهرها و مناطق نمی آید، بلکه به منظور تحقق هدفی مشخص می آید که با منافع ذاتی خود سازگاری دارد. این همان هدف متجاوزان سعودی و اماراتی از اشغال یمن است که به منظور ، تامین منافع استراتژیک اقتصادی و جغرافیایی خود ، یمن را اشغال کرده اند و کسانی که از اشغالگران حمایت می کنند ودر کنار آن ها ایستاده اند، مزدورانی پست هستند که علیه منافع ملت و آزادی آن و قلم آزاد و محترم فعالیت می کند. در نتیجه باید واقعیت اشغالگری را درک کرد و با حق بود و علیه آن ایستاد.

در اینجا ، منظورم مزدوران قلم به دست و بی ارزش نیست زیرا نوشته های آنان هیچ ارزشی ندارد، نه امروز و نه در آینده .. خداوند از همه ما آگاه تر است .

دکتر عبدالعزیز بن حبتور - رئیس دولت نجات ملی یمن

پربیننده ترین خبرها