هشدار مسئول سازمان بدر عراق درباره حمایت‌های جدید آمریکا و عربستان از داعش

هشدار مسئول سازمان بدر عراق درباره حمایت‌های جدید آمریکا و عربستان از داعش
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 10:08

یکی از سران سازمان بدر عراق از حمایت‌های جدید ریاض و واشنگتن از داعش برای فعالسازی مجدد آن در عراق پرده برداشت.

العالم- عراق

«محمد مهدی البیاتی» از سران سازمان بدر عراق، از حمایت آمریکایی - سعودی جدید از گروه‌های تروریستی داعش با هدف فعالسازی مجدد آن در عراق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که آمریکا و عربستان در حال فعالسازی عناصر فراری داعش از عراق به سوریه و تسهیل بازگشت آنها به کشور هستند و حملات تروریستی اخیر در خاک عراق با حمایت آمریکا و عربستان در راستای تلاش برای بازگشت داعش صورت گرفته است.

البیاتی افزود: حمایت آمریکایی سعودی مشابه حمایت آنها از گروه‌های تروریستی در سال ۲۰۱۴ است و نگرانی‌های زیادی درباره بازگشت حملات تروریستی در صلاح‌الدین، کرکوک و الانبار وجود دارد. حملات اخیر در صلاح‌الدین علیه الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی بخشی از طرح بازگشت داعش به عراق است.

بامداد دیروز (شنبه - دوم می)، شماری از عناصر داعش از چند محور به جنوب استان صلاح‌الدین، حمله کردند و با هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی العشائری و نیروهای امنیتی عراق، دست‌کم ۲۰ تن از آنها را شهید و مجروح کردند. این درگیری‌ها چندین ساعت طول کشید که با تشدید تدابیر امنیتی در مناطق استراتژیک این استان و محاصره مناطق درگیری همراه شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها