موزیک ویدئویی که به زندگی «شادی حبش» در زندان پایان داد

موزیک ویدئویی که به زندگی «شادی حبش» در زندان پایان داد
يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 - 19:23

شادی حبش جوان مصری صبح امروز در زندان جان خود را از دست داد؛ وی به دلیل موزیک ویدئویی به نام جاهل به دو سال حبس محکوم شده بود

العالم - درگوشی

ترانه ای که حبش به خاطر آن مجازات شد متعلق به رامی عصام بود. به گفته سازمان های حقوقی، حبش یکی از هزاران زندانی در زندان های مصرو نه اولین آنهاست که در زندان های نظام فوت کرد .مهم ترین آنان نیز محمد مرسی رئیس جمهوری سابق بود که خانواده اش گفتند به دلیل سهل انگاری پزشکی فوت کرده است.

علیرغم تکذیب مقامات مصری، به نظر می رسد تکرار مرگ و میر ناشی از سهل انگاری پزشکی در زندان خطری جدی برای زندگی زندانیان سیاسی به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور و افزایش خطر شیوع ان میان زندانیان است.

شادی حبش هنرمند و عکاس در پیام اخیر خود از پشت میله های زندان، نوشته ای که بیشتر به سوگنامه برای خود شبیه بود، نوشت تا مشکلات شدید خود را در زندان بگوید و از خودش در برابر جنون یا مرگ تدریجی محافظت کند. وی نوشته بود: "این زندان نیست که مرگبار است، تنهایی ما را می‌کشد. من هر روز به آرامی می‌میرم. من نیازمند حمایت شما هستم ".

"مرگ یک جوان در عنفوان جوانی برای یک موزیک ویدئو" خشم مردم مصر را برانگیخت و نظام را مسئول وفات حبش دانستند و پیام هایی در پایگاههای اجتماعی منتشر شد تا پویش شادی حبش از دو روز گذشته در توییتر ترند شد .برخی نیز به اندازه ای جسارت پیدا کردند تا پیش از پایان رمضان به انقلاب فراخواندند به گونه ای که هشتگ "انقلاب در راه است" به ترندی در مصر تبدیل شد.

پربیننده ترین خبرها