کناره گیری فعال سیاسی مخالف سیسی، فضای مصر را ملتهب کرد

کناره گیری فعال سیاسی مخالف سیسی، فضای مصر را ملتهب کرد
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 23:01

فضای مصر با اعلام کناره گیری محمد علی فعال سیاسی، هنرپیشه و تاجر مصری از فعالیت های سیاسی ملتهب شده است درحالی که فعالان فضای مجازی به تقدیر از تلاش های وی برای تغییر نظام مبادرت کرده اند هواداران نظام کناره گیری وی را دلیلی بر ناکامی او قلمداد می کنند.

العالم - مصر

محمد علی علت پایان فعالیت سیاسی و بستن صفحه خود در فیس بوک را بی توجهی مردم به درخواست وی برای برگزاری تظاهرات علیه نظام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در نهمین سالروز انقلاب 25 ژانویه 2011 اعلام کرد.

دو هشتگ "محمد علی" و "تشکر محمد علی"، بیشترین بازدید را در توییتر مصر داشت و بازدید گسترده ای در پایگاه های اجتماعی به دنبال داشت که فعالان دیدگاه ها و مواضع خود را نسبت به کناره گیری وی از فعالیت های سیاسی اعلام کردند.

فعالان مصری به خاطر فعالیت های سیاسی و دعوت وی از مردم مصر از او قدردانی کرده و از کناره گیری وی از سیاست و بستن صفحه فیس بوک ابراز ناراحتی کردند، به گونه ای که شماری از آنان این اقدام را بیانگر ناامیدی دانستند که به نفع انقلاب و مردم مصر نیست.

محمد علی در بخشی از یک ویدئو در صفحه خود در فیس بوک گفت : برگزار نشدن تظاهرات در مصر به دو دلیل امکان پذیر است یا به خاطر رضایت مردم از نظام یا به خاطر ترس از سرکوب است. وی تاکید کرد در گذشته به وظیفه خود عمل کرده اما موفق نشده است.

این در حالی است که برخی فعالان در توییترم معتقدند محمد علی در زنده نگاه داشتن امید انقلاب و دور کردن ترس از گروههای مختلف مصری موفق بوده است.

شماری از فعالان توییتر می گویند برخی رهبران مخالف به ناکامی عادت کرده اند و با این وجود تصمیم به عقب نشینی نگرفته اند این درحالی است که برخی سیاستمداران، از مسببین وضعیت کنونی خواستند مانند این هنرمند مصری شجاعت داشته و عقب نشینی کنند.

بخشی از طرفداران نظام حاکم مصر نیز از کناره گیری محمد علی از سیاست ابراز خرسندی کردند و آن را دلیل ناکامی مخالفان سیسی دانستند.

برخی نیز معتقدند هدف این هنرپیشه تاجر خودنمایی، فرار از سرقت اموال ملی است که البته به هدف خود نیز دست یافته است.

محمد علی روز شنبه از مردم مصر خواست در نهمین سالروز انقلاب ژانویه برای وادار کردن السیسی به کناره گیری تظاهرات کنند اما مردم به دعوت وی پاسخ مثبت ندادند که ناظران علت خودداری مردم از پاسخگویی به درخواست وی را تدابیر امنیتی گسترده در میادین استان های مصر دانستند.

پربیننده ترین خبرها