بایدن: ترامپ حقیقت را نمی‌گوید و علیه رسانه‌ها قلدری می‌کند

بایدن: ترامپ حقیقت را نمی‌گوید و علیه رسانه‌ها قلدری می‌کند
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 - 11:05

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه انتقادها از دونالد ترامپ، این بار به مناسبت روز جهانی «آزادی مطبوعات» به تندی به مواضع داخلی و خارجی رئیس‌جمهور کشورش تاخت.

العالم - آمریکا

جو بایدن که در هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما معاون رئیس‌جمهور و نفر دوم دولت آمریکا بوده، در سلسله توئیت‌هایی حملات ترامپ به رسانه‌های این کشور را غیرقابل قبول خواند و محکوم کرد.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) آمریکا نوشت: «در روز جهانی آزادی مطبوعات، حمایت از رسانه‌های مستقل در وطن ما و سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. ما باید با رایمان در انتخابات نوامبر ترامپ را کنار بزنیم و از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که حملات به رسانه‌های آزاد هرگز قابل قبول نیست به ویژه توسط کاخ سفید».

وی ادامه داد: «ترامپ سوالات مشروع را با حملاتش پاسخ می‌دهد. او به جای پذیرش مسئولیت شکست‌هایش، علیه اعضای رسانه‌ها قلدری می‌کند. تلاش‌ها او برای تضعیف اعتماد عمومی به صداقت رسانه‌ها، نقض ارزش‌های کلیدی ما و تهدیدی برای سیستم حکومتداری ما است».

بایدن افزود: «آزادی مطبوعات برای یک جامعه آزاد حیاتی است و به همین دلیل است که حمله به رسانه و تلاش به منطور ارعاب رسانه‌های مستقل یک رویه معمول اقتدارگرایان در سراسر جهان است و به همین دلیل، تلاش‌های دونالد ترامپ برای اهریمن‌سازی از رسانه‌ها ما را در مسیر خطرناکی قرار می‌دهد».

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین انتقادهای مکرر خود درباره عملکرد ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا را تکرار کرد.

او در توئیتی در این باره نوشت: مردم آمریکا در دوره بحران شایسته آن هستند رئیس‌جمهوری داشته باشند که به آنها حقیقت را بگوید و مسئولیت بپذیرد. دونالد ترامپ چنین رئیس‌جمهوری نبوده است».

انتقاد دوباره بایدن از عملکرد دولت ترامپ در قبال بحران کرونا در حالی مطرح شده که شمار قربانیان این ویروس در آمریکا به ۶۸ هزار نفر نزدیک شد.

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته، یکهزار و ۳۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا قربانی شدند تا مجموع قربانیان به ۶۷ هزار و ۶۸۲ نفر برسد.

همچنین طی شبانه روز گذشته ۲۵ هزار و ۵۰۸ مورد جدید به مجموع مبتلایان کرونا افزوده شده و تعداد کل مبتلایان در آمریکا به یک میلیون ۱۵۸ هزار و ۴۰ نفر افزایش یافته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها