ژاپن در آستانه تائید «رمدسیویر» برای مقابله با کرونا است

ژاپن در آستانه تائید «رمدسیویر» برای مقابله با کرونا است
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 09:38

پس از آن‌که سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از داروی رمدسیویر را برای بیماران کووید ۱۹ صادر کرد، وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد در روزهای پیش‌رو ممکن است دست به اقدام مشابهی بزند.

العالم _ آسیا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، وزیر بهداشت ژاپن به خبرنگاران گفته است او احتمالا «طی یک هفته پیش‌رو» اجازه استفاده از رمدسیویر، محصول شرکت گیلیاد را برای کمک به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ صادر خواهد کرد.

در صورت تائید نهایی، رمدسیویر نخستین دارویی خواهد بود که مشخصا برای درمان کووید-۱۹ در ژاپن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دولت ژاپن پیشتر دستور داده بود روند تائید داروهای کووید-۱۹ که در ایالات متحده، انگلیس، کانادا، آلمان یا فرانسه تائید شده‌اند، تسریع شود.

ژاپن هم‌اکنون در حال آزمایش‌های بالینی گسترده روی داروی داخلی «آویگان» نیز است. نخست‌وزیر شینزو آبه، روز دوشنبه گفته بود، آویگان شاید تا اواخر ماه مه به تائید دولت برای استفاده در روند درمان بیماران کووید-۱۹ برسد.

سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا تاکید کرده مجوز رمدسیویر با وجود کمبود اطلاعات صادر شده ولی این نهاد امیدوار است به مهار و کنترل بیماری کمک کند.

پربیننده ترین خبرها