هشدار رام‌الله درباره الحاق حتی یک سانتی‌متر دیگر از کرانه باختری

هشدار رام‌الله درباره الحاق حتی یک سانتی‌متر دیگر از کرانه باختری
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 11:43

رئیس تشکیلات خودگردان بار دیگر اولتیماتوم داد، رژیم صهیونیستی الحاق حتی یک سانتی‌متر از کرانه باختری را به مثابه لغو تمام توافق‌های قبلی فرض کند.

العالم- فلسطین اشغالی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه کمیته مرکزی فتح به سه موضوع کرونا، قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری و آوارگان فلسطینی پرداخت.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، عباس در این جلسه که سه‌شنبه شب (دیشب) برگزار شد، حالت فوق‌العاده برای مقابله با کرونا را تمدید کرد و گفت، رام‌الله برای هر شیوه‌ای که ملت فلسطین را حمایت کند، آماده است.

رئیس تشکیلات خودگردان بار دیگر تأکید کرد: اگر اسرائیل حتی الحاق یک‌ سانتی‌متر (از اراضی کرانه باختری) را اعلام کند در برابر لغو تمام توافق‌های امضا شده میان ما و آنها و آمریکایی‌ها خواهیم بود.

عباس به یوم‌النکبه که سالگرد آن (پانزده می) نزدیک است، هم پرداخت و گفت، تعداد فلسطینی‌هایی که در سال 1948 آواره شدند 950 هزار نفر است. آواره تنها کسی نیست که از وطنش خارج شده باشد بلکه کسی است که از خانه‌اش رفته باشد بنابراین هر کسی از یافا به رام‌الله آمده یا از عسقلان به غزه آمده، آواره است.

محمود عباس پیش‌تر نیز چند بار هشدار داد، در صورت الحاق اراضی کرانه باختری تمام توافق‌های قبلی امضا شده با رژیم صهیونیستی را لغو می‌کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه ژوئیه طرح مربوط به الحاق حدود سی درصد دیگر از اراضی کرانه باختری را وارد فاز اجرایی کند، تصمیمی که برخلاف عرف و قانون بین‌الملل است.

اخیرا، مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی گزارشی منتشر و تأکید کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا، باید اقدامات مربوط به الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین، صورت گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها