سفیر آمریکا: آماده پذیرش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری هستیم

سفیر آمریکا: آماده پذیرش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری هستیم
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 16:56

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد که کشورش آماده است طی چند هفته آینده حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از منطقه اشغالی کرانه باختری را به رسمیت بشناسد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، "دیوید فریدمن" سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرده، در صورتی‌ که تل‌آویو تصمیم بگیرد طرح‌های خود مبنی بر الحاق دره اردن و شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را پیش ببرد، ایالات متحده آماده است حاکمیت اسرائیل بر این مناطق را به رسمیت بشناسد.

روزنامه عبری‌زبان "یسرائیل هیوم"، امروز- چهارشنبه- به مناسبت دومین سالگرد انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی که بنا به تصمیم خودسرانه دولت "دونالد ترامپ" انجام شد، مصاحبه اختصاصی با دیوید فریدمن انجام داده و به نقل از او نوشته است: ایالات متحده 3 شرط را برای پذیرش حاکمیت اسرائیل بر مناطق مذکور عنوان کرده است: نخست: تکمیل کمیته مشترک آمریکایی- اسرائیلی درباره ترسیم نقشه‌های الحاق، که از فوریه آغاز به‌کار کرده است، دوم: عزم اسرائیل بر متوقف کردن شهرک‌‌سازی در مناطقی خارج از منطقه "جیم" در کرانه باختری، و سوم: موافقت "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر با اصل مذاکره با فلسطینی ها بر اساس طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن".

سفیر آمریکا در این مصاحبه گفته است که نتانیاهو پیشتر موافقت خود با شرط سوم را اعلام کرده و در مقابل، واشنگتن نیز شروط دیگری برای این مساله مطرح نکرده است.

فریدمن همچنین تأکید کرده است که تصمیم درباره الحاق این مناطق به اسرائیل مربوط است.

این دیپلمات آمریکایی همچنین امروز در مصاحبه دیگری، که با روزنامه عبری‌زبان "جروزالیم‌پست" انجام داده، تصریح کرده است که پروسه الحاق تا ماه ژوئیه یعنی موعد مطرح‌شده برای مذاکرات میان نتانیاهو "بنی گانتز" رئیس ائتلاف "آبی سفید"، انجام خواهد شد.

وی در عین حال در این اظهارات گستاخانه گفته است که حمایت آمریکا از طرح الحاق تحت تاثیر واکنش طرف فلسطینی با این طرح قرار نخواهد گرفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرده دولتش در آینده قصد دارد اراضی فلسطینی کرانه باختری را به اراضی اشغالی خود ملحق کند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر 2017 اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر به رسمیت می شناسد و سپس سفارت آمریکا را به این شهر منتقل کرد.

پربیننده ترین خبرها