رام الله: اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین‌ اشغالی دروغ است

رام الله: اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین‌ اشغالی دروغ است
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 - 18:00

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مبنی بر آمادگی آمریکا برای به رسمیت شناختن الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، آن را «دروغ» خواند و رد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (چهارشنبه)، در واکنش به اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که این اظهارات «دروغ» است زیرا تصمیم الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری مبتنی بر طرح موسوم به «معامله قرن» و نقشه‌های آمریکا است.

در همین ارتباط، دیوید فریدمن امروز (چهارشنبه) گفت که ایالات متحده آماده است در عرض چند هفته آینده، ضمیمه شدن مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی را به رسمیت بشناسد.

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در این ارتباط تأکید کرد که نه «اسرائیل» و نه آمریکا در این زمینه حقی ندارند و هر گامی که مخالف قوانین بین‌المللی باشد، مشروعیت ندارد.

نبیل ابوردینه در ادامه همچنین تأکید کرد که ملت فلسطین تمام توطئه‌ها را ناکام خواهد گذاشت و اجازه چنین اقدامی را نخواهد داد.

ابوردینه با اشاره به سخنرانی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت، چنانچه تل‌آویو الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را اعلام کند، تمام توافق‌ها و تفاهم‌ها با آنها و آمریکا لغو خواهد شد.

در همین ارتباط، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پیشتر، در اجلاس کشورهای عدم تعهد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که در صورتی که اقدام به الحاق بخش یا بخش‌هایی از کرانه باختری کند تمامی توافقنامه‌های این تشکیلات و رژیم صهیونیستی لغو خواهد شد.

وی همچنین آمریکا و «اسرائیل» را مسئول تبعات ناشی از این اقدام دانست و همچنین اعلام «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی جدید را محکوم کرد و آن را «تجاوز آشکار» دانست و مردود خواند.

در همین ارتباط، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه)، با ساخت چند هزار واحد مسکونی در شهرک صهیونیست‌نشین «افرات» در جنوب قدس اشغالی موافقت کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها