اردن: ساخت هفت هزار واحد مسکونی صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم می‌کنیم

اردن: ساخت هفت هزار واحد مسکونی صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم می‌کنیم
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1399 - 11:44

سخنگوی وزارت خارجه اردن ضمن محکومیت اقدام توسعه‌طلبانه جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تأکید کرد که این اقدام، نقض قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

العالم - فلسطین اشغالی

«ضیف الله الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن، شهرک‌سازی جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

الفایز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکومیت شهرک‌سازی در جنوب کرانه باختری، تأکید کرد که «امان» نقض حقوق بین‌الملل، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت را نمی‌پذیرد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از این دیپلمات اردنی گزارش داد، این اقدام رژیم صهیونیستی، «یکجانبه و بسیار خطرناک است و فرصتهای راهکار دو دولتی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی را از بین می‌برد».

وی با بیان اینکه راهکار دو دولتی «تنها راه، صلح فراگیر است»، درباره پیامدهای این اقدام رژیم صهیونیستی هشدار داد.

اردن همچنین تأکید کرد که جامعه بین‌الملل باید به صورت جدی وارد عمل شود تا از اجرای این طرح و سایر طرح‌های شهرک‌سازی و الحاق (کرانه باختری) جلوگیری کند.

این نهاد اردنی در پایان خاطر نشان کرد که سیاست شهرک‌سازی، الحاق، مصاده اراضی و آواره کردن، می‌تواند فرصتهای صلح را از بین برده و درگیری را شعله‌ور کند.

نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته از تصویب طرح ساخت هفت هزار واحد مسکونی متعلق به اشغالگران صهیونیست در جنوب کرانه باختری خبر داد.

رژیم صهیونیستی اخیرا روند شهرک‌سازی در کرانه باختری را افزایش داده است و با همکاری آمریکا قصد دارد از ماه جولای آتی، بخشهای زیادی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها