دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داد؛

سیاه‌ پوستان انگلیس بیشتر از سایر نژادها براثر کرونا جان می‌دهند

سیاه‌ پوستان انگلیس بیشتر از سایر نژادها براثر کرونا جان می‌دهند
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1399 - 17:07

نتایج تکان‌دهنده تحقیقات دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که سیاه پوستان این کشور بیشتر از سایر نژادها بر اثر ابتلا به کرونا (کووید-۱۹) جان خود را از دست می‌دهند.

العالم - اروپا

بر اساس این گزارش خطر مرگ مردان سیاه پوست ۴.۲ برابر و زنان سیاه پوست ۴.۳ برابر بیشتر از سایر بیماران مبتلا به کروناست.

این گزارش همچنین حاکیست که شهروندان بنگلادشی، پاکستانی، هندی‌تبارها و بطور کلی چندرگه در انگلیس بیشتر از سایر قومیت‌ها در خطر مرگ ناشی از کرونا قرار دارند.

همچنین آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در مناطق محروم و جایی که اقلیت‌های قومی بیشتر ساکن هستند دوبرابر بیشتر از سایر مناطق گزارش شده است.

دیوید لمی وزیر دادگستری دولت در سایه (حزب کارگر) این گزارش را تکان دهنده خواند و خواستار تحقیق درباره عدم تناسب مرگ بیشتر اقلیت‌های قومی شد. وی افزود: دولت باید برای حفاظت از زنان و مردان سیاه پوست و همچنین سایر اقلیت‌های قومی در برابر ویروس کرونا اقدام کند

همچنین ربکا هیل‌سنراث رئیس کمیسیون برابری و حقوق بشر هم هشدار داد که این آمار بیانگر تاثیر واقعی ویروس کرونا بر اقلیت‌های قومی است. وی افزود که هرچند دفتر آمار ملی انگلیس، اعداد و ارقام را فاش کرده اما دلیل ان مشخص نیست. این فعال مدنی افزود: تبعیض نژادی در انگلیس معضلی دائم است و افراد از اقلیت‌های قومی به لحاظ شرایط زندگی دسترسی به بهداشت، و فرصت‌های اقتصادی مورد تبعیض قرار گرفته اند.

دولت انگلیس از سوی افکار عمومی برای تحقیق درباره نابرابری بهداشتی ناشی از کرونا به شدت تحت فشار قرار دارد. ماه گذشته گزارش تکان دهنده‌ای درباره مرگ ۷۲ درصد از کادردرمانی انگلیس از اقلیت‌های قومی این کشور منتشر شد که مانند بمب خبر ساز شد.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس می گوید کمیته‌ای را برای تحقیق در این باره تشکیل داده است.

با این حال حزب کارگر خواستار تشکیل کمیسیون مستقلی است که درباره پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از قرنطینه بر نابرابری بهداشتی و کاهش امید به زندگی تحقیق کند.

«جاناتان اشوورث» وزیر بهداشت دولت در سایه (حزب کارگر) تاکید کرده است که دولت باید مناطق محروم را در اولویت طرح غربالگری سلامت قرار دهد.

وی در گفت‌وگو با نشریه ایندیپندنت افزود: ویروس کرونا باعث رواج نابرابری بهداشتی شده، آن هم در حالی که نابرابری بهداشتی بدتر از سایر اشکال نابرابری است که به مرگ زودهنگام افراد منجر می‌شود.

این سیاستمدار انگلیسی ادامه داد، در حالی که ویروس کرونا برای همه اقشار جامعه مهلک است نباید پیامدهای آن را در مناطق محروم دست کم بگیریم.

وی یادآور شد، پس از ۱۰ سال ریاضت اقتصادی دولت‌های محافظه‌کار در انگلیس، امید به زندگی در این کشور متوقف شده و در برخی مناطق کاهش یافته است.

اشوورث با بیان اینکه زمان به سرعت در حال سپری شدن است هشدار داد، اگر دولت لندن اقدام فوری صورت ندهد کووید-۱۹ باعث گسترش نابرابری بهداشتی خواهد شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها