پاسخ فعالان فلسطینی به اتهامات رسانه‌های سعودی

پاسخ فعالان فلسطینی به اتهامات رسانه‌های سعودی
پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1399 - 22:57

فعالان فلسطینی با انتشار تصاویری از اردوگاه آوارگان اروپایی در نوار غزه سند دیگری از رسوایی محور سعودی-صهیونیستی رو کردند که همواره درباره فروش زمین‌های فلسطینی به صهیونیست‌ها شایعه سازی می‌کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

فعالان فلسطینی با انتشار تصاویری از اردوگاه النصیرات غزه در زمانی که پناهگاه پناهجویان اروپایی بود، رسانه‌های سعودی را به دلیل اتهام‌زنی به فلسطینیان رسوا کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در شرایطی که رسانه‌های سعودی تلاش می‌کنند با متهم کردن فلسطینی‌ها به فروش زمین‌های خود به صهیونیست‌ها و تجارت با آرمان‌هایشان چهره فلسطینی‌ها را مخدوش کنند شماری از فعالان فلسطینی تصاویری از اردوگاه النصیرات در غزه منتشر کردند که قبلاً به عنوان پناهگاه برای ده‌ها تن از اروپایی‌هایی بود که از جهنم جنگ جهانی دوم فرار می‌کردند و یکی از این فعالان در زیر یکی از این عکس‌ها نوشت: «وقتی فلسطین پناهگاه بود».

«حسام شاکر» محقق و روزنامه نگار فلسطینی تصویری قدیمی از اردوگاه النصیرات در غزه منتشر کرد و درباره این تصاویر نوشت: «اینجا اردوگاه النصیرات در نوار غزه است که قبل از فاجعه النکبه برای پناه دادن به آوارگان یونانی ایجاد شد کسانی که شماری از آنها در جریان جنگ جهانی دوم به فلسطین گریخته بودند».

یکی از فعالان نوشت: «هنگامی که فلسطین پناهگاه بود. تا زمانی که نفس در این سرزمین است خاری در گلوی مستکبرین خواهد بود. فلسطین آرمان ماست».

اردوگاه النصیرات سومین اردوگاه پناهندگان در فلسطین پس از دو اردوگاه «جبالیا» و«الشاطئ» است که سال ۱۹۴۸ در نوار غزه تاسیس شد. این اردوگاه که نام خود را از یکی از قبایل بدوی گرفته است به گفته آژانس آنروا بیش از هشتاد هزار آواره فلسطینی را که رژیم صهیونیستی آنها را در سال ۱۹۴۸ از خانه و کاشانه خود آواره کرد در خود جای داده است.

این در حالی است که به گزارش رسانه‌ها، براساس آمار موجود که در اسناد ملی فلسطین موجود است، فلسطینیان هرگز زمین‌های خود را به یهودیان نفروختند و تنها ۱.۸% زمین‌ها به طور مستقیم توسط فلسطینی‌ها به صهیونیست‌ها فروخته شد و بقیه زمین‌هایی که از طریق فئودال‌ها، جریان ماسونی و یهودیان قدیمی ساکن فلسطین در اختیار صهیونیست‌ها قرار گرفت نیز کمتر از ۷% کل فلسطین را شامل می‌شود و در واقع رژیم صهیونیستی قریب به اتفاق هشتاد درصد از زمین‌های فلسطینیان را که غصب کرده است از طریق قتل، غارت و کشتار بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها