واکنش گروه‌های مقاومت به سریال‌های ضد فلسطینی سعودی‌ها

واکنش گروه‌های مقاومت به سریال‌های ضد فلسطینی سعودی‌ها
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 18:21

مقامات غزه و گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن محکوم کردن محتوای سریال‌های ویژه ماه رمضان یک شبکه سعودی، اعلام کردند که ایده‌های گسترش یافته در سریال‌های عربی قضیه فلسطین را زیر سوال برده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مجموعه‌های تلویزیونی ام هارون و مخرج ۷ که در ماه رمضان از شبکه سعودی MBC پخش می‌شوند، خشم شهروندان را برانگیخته است.

طبق گزارش خبرگزاری ترکیه‌ای، حازم قاسم سخنگوی حماس اعلام کرد که نمایش‌های تلویزیونی باید بیانگر ایده‌های مردم باشد.

وی به خبرگزاری آناتولی گفت: برخی نمایش‌های تلویزیونی عربی که امسال تولید شده‌اند به این مساله احترام نمی‌گذارند و به دنبال اشاعه عقایدی هستند که خواستار همزیستی با اشغالگران است و قضیه فلسطین را زیر سوال می‌برد.

قاسم تاکید کرد که "اسرائیل یک تهدید است و همیشه اولین دشمن ملت عرب باقی خواهد ماند.

مصعب البریم سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز اقدام سعودی‌ها را محکوم کرد و آن را ضربه‌ای تاریخی به تمام اعراب و مسلمانان توصیف کرد.

سلامه معروف رئیس دفتر مطبوعاتی دولت در غزه گفت که تلویزیون یکی از ابزارهای موثر و استفاده از آن به چنین شیوه‌ای نشان دهنده تغییر عقاید اعراب نسبت به قضیه فلسطین است.

وی افزود: ایجاد روابط عادی با اسرائیل اشغالگر یک انحطاط اخلاقی و معنوی است که در میان کشورها و گروه‌هایی ظهور یافته که باید در میان حامیان اولیه حقوق فلسطینی‌ها باشند.

پخش سریال‌های تلویزیونی سعودی همزمان با اقدامات کابینه رژیم صهیونیستی با همکاری ایالات متحده آمریکا برای الحاق دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری موجی از خشم و محکومیت را در میان فلسطینی‌ها به راه انداخته است.

در سریال "مخرج۷" به صراحت یکی از شخصیت‌های اصلی از تلاش برای توسعه همکاری‌های خود با شرکت‌های اسرائیلی سخن می‌گوید و با بیان جملات تفرقه‌افکنانه فلسطینیان را شایسته کمک‌های پیشین عربستان همچون ارسال کمک‌های مالی و قطع صادرات نفت پس از جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی نمی‌داند.

سریال ام هارون هم سرگذشت تاریخ یهود در کشورهای عربی خلیج فارس با تمرکز بر قصه زنی یهودی است که پس از سفرهای بسیار سرانجام در بحرین امروزی ساکن و به پرستاری مشغول می‌شود، این سریال با مشارکت دو شرکت فیلم‌سازی کویتی و اماراتی برای شبکه ام بی سی عربستان تولید شده و تمام سکانس‌های آن در امارات ضبط شده است.

پس از آغاز پخش این دو سریال‌ از شبکه "MBC" هشتگی با عنوان "فلسطین­_قضیتی" (فلسطین دغدغه وموضوع من است) در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر به راه افتاده و کاربران با انتشار متن ها و تصاویری حمایت خود را از موضوع فلسطین و اعتراض علیه تلاش رسانه‌ها و شبکه‌های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام می‌کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها