کشته شدن یک تن در حمله راکتی نیروهای حفتر به منطقه دیپلمات نشین طرابلس

کشته شدن یک تن در حمله راکتی نیروهای حفتر به منطقه دیپلمات نشین طرابلس
جمعه 19 ارديبهشت 1399 - 07:08

رسانه ها از حمله راکتی عناصر وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به منطقه دیپلمات نشین طرابلس پایتخت لیبی از جمله سفارت ترکیه و ایتالیا و کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن چند تن دیگر خبر دادند.

العالم- لیبی

تلویزیون الجزیره اعلام کرد که یک غیرنظامی بر اثر اصابت خمپاره به نزدیکی سفارت ترکیه در طرابلس کشته شد.

برخی رسانه ها نیز نیز به نقل از منابع محلی گزارش دادند که در حمله راکتی به منطقه زاویه الدهمانی در مرکز پایتخت دو تن زخمی شدند.

این منابع گفتند: راکت ها نزدیک سفارت ایتالیا و مقر وزارت امور خارجه دولت وفاق لیبی اصابت کرد.

این در حالی است که چهارشنبه شب در حمله موشکی نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی به یک محله مسکونی در جنوب طرابلس، دستکم ۶ غیر نظامی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای ژنرال حفتر ماه‌هاست که با حمایت متحدان خارجی خود برای تصرف طرابلس، پایتخت لیبی به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی حمله می‌کنند، اما نه تنها تاکنون موفقیتی کسب نکرده‌اند، بلکه بارها با شکست نیز مواجه شده‌اند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به ۲ دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. «دولت وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج هستند که در غرب این کشور مستقر و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

پربیننده ترین خبرها