دولت وفاق ملی لیبی از کشته و زخمی شدن 70 تن از نیروهای «حفتر» خبر داد

دولت وفاق ملی لیبی از کشته و زخمی شدن 70 تن از نیروهای «حفتر» خبر داد
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 13:11

سخنگوی رسمی «دولت وفاق ملی» لیبی اعلام کرد که در حملات هوایی نیروهای این دولت، 70 شبه‌نظامی وابسته به خلیفه حفتر کشته و زخمی شدند.

العالم _ لیبی

«محمد قنونو» سخنگوی ارتش دولت «وفاق ملی» لیبی، اعلام کرد که در حملات هوایی ارتش این دولت به پایگاه هوایی «الوطیه»، هفتاد شبه‌نظامی وابسته به «خلیفه حفتر» فرمانده گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» کشته و زخمی شدند.

صفحه فیسبوکی «عملیه برکان الغضب» (عملیات آتشفشان خشم) وابسته دولت وفاق به نقل از محمد قنونو نوشت که نیروهای دولت وفاق روز جمعه با شش حمله هوایی به پایگاه هوایی الوطیه، اطراف آن و راهای انتقال کمک‌های لجستیکی به این پایگاه، موفق شد، چند خودروی نظامی وابسته به شبه‌نظامیان حفتر را هدف قرار دهد.

پایگاه الوطیه یکی از بزرگ‌ترین پایگاه نظامی در غرب طرابلس و مرز تونس است که شبه‌نظامیان حفتر شش سال پیش این پایگاه را تصرف کرده و به مرکز فرماندهی عملیات غربی و محلی برای استقرار نیروهای اعزامی از شرق لیبی جهت حمله به تعدادی از مناطق تبدیل کردند.

در همین ارتباط، یک منبع نظامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»، پیشتر، گزارش کرده بود که نیروهای دولت «وفاق ملی» عملیات آزادسازی پایگاه هوایی «الوطیه» در غرب طرابلس را آغاز کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها