دیدبان حقوق بشر: عربستان سعودی پسر ملک عبدالله را بازداشت کرده است

دیدبان حقوق بشر: عربستان سعودی پسر ملک عبدالله را بازداشت کرده است
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 16:34

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی شاهزاده «فیصل بن عبدالله آل سعودی» فرزند شاه سابق این کشور را بازداشت کرده‌اند.

العالم - عربستان سعودی

دیدبان حقوق بشر در گزارش خود اعلام کرد که عربستان سعودی شاهزاده فیصل بن عبدالله آل سعود فرزند ملک عبدالله شاه سابق و رئیس سابق جمعیت هلال احمر این کشور را در مارس ۲۰۲۰ بازداشت کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که شرایط بازداشت این شاهزاده سعودی مشخص نیست و مسئولان سعودی از افشای محل بازداشت و وضعیت او خودداری می‌کنند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، برخی منابع نزدیک به خاندان آل سعود نیز گفتند که احتمال دارد مسئولان سعودی به زور و بدون اطلاع خانواده فیصل بن عبدالله، او را با خود برده‌اند.

بازداشت این شاهزاده سعودی جدیدترین مورد بازداشت شخصیت‌های برجسته خاندان سعودی است.

در این گزارش آمده است که شاهزاده فیصل در نوامبر ۲۰۱۷ نیز در راستای بازداشت شمار زیادی از شخصیت‌های برجسته خاندان سعودی و مسئولان کنونی و سابق عربستان در هتل ریتزکارلتون واقع در ریاض، بازداشت شده بود.

بازداشت این افراد با هدف اعمال فشار بر آن‌ها برای پرداخت مبالغ مالی در ازای آزادی آن‌ها صورت گرفت و شاهزاده فیصل نیز دسامبر ۲۰۱۷ پس از موافقت با پرداخت مبالغ مالی، آزاد شد اما اکنون شرایط و علت بازداشت وی روشن نیست.

فارس

پربیننده ترین خبرها