سخنگوی انصارالله آخرین تحولات سیاسی و میدانی یمن را برای دستیار وزیر خارجه ایران تشریح کرد

سخنگوی انصارالله آخرین تحولات سیاسی و میدانی یمن را برای دستیار وزیر خارجه ایران تشریح کرد
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 21:17

سخنگوی انصارالله در رایزنی با خاجی ضمن قدردانی از کمک های انسانی و حمایت های سیاسی و معنوی ایران از مردم یمن، بر آمادگی دولت نجات ملی برای رسیدن به توافق سیاسی عادلانه تاکید کرد.

العالم - ایران / سیاسی

در ادامه رایزنی های جمهوری اسلامی ایران در خصوص یمن «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن و سخنگوی انصارالله به صورت تصویری گفت و گو کرد.

در این دیدار محمد عبدالسلام با تشکر از کمک های انسانی و حمایت های سیاسی و معنوی ایران از مردم یمن، بر آمادگی دولت نجات ملی یمن برای رسیدن به یک توافق سیاسی عادلانه تاکید و آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن را برای طرف ایرانی تشریح کرد.

علی اصغر خاجی نیز در این گفتگو راهکار حل بحران یمن را توافقی سیاسی مبتنی بر توقف جنگ، رفع کامل محاصره هوایی، دریایی و زمینی این کشور و از سرگیری گفتگوهای یمنی - یمنی خواند.

«علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دهم اردیبهشت با «سرگئی ورشنین» معاون امور بین الملل وزارت خارجه روسیه درباره آخرین تحولات یمن تلفنی گفت و گو کرده بود. ۲ طرف در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر حفظ تمامیت سرزمینی یمن، تنها راه حل و فصل بحران این کشور را راهکار سیاسی خواندند.

محمدجواد ظریف پیش از این نیز با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع یمن تلفنی گفت و گو کرده بود.

ظریف و گوترش در این گفت و گو بر لزوم باز شدن و امنیت مرزها و بنادر یمن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور تاکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها