اسپوتنیک: مراسم تشکیل کابینه جدید تل‌آویو تا زمان سفر «پامپئو» عقب افتاد

اسپوتنیک: مراسم تشکیل کابینه جدید تل‌آویو تا زمان سفر «پامپئو» عقب افتاد
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 12:37

برخی رسانه‌های منطقه‌ای ادعا می‌کنند روز برگزاری مراسم تشکیل کابینه جدید تل‌آویو تا زمان سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی به تعویق افتاده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) گزارش داد مراسم تحلیف کابینه ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، به زمان سفر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا موکول شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این گزارش، وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود پامپئو قرار است در تاریخ سیزدهم می (چهارشنبه) با سفر به فلسطین اشغالی، در مراسم تشکیل کابینه نتانیاهو و گانتز شرکت کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «تعهد آمریکا به اسرائیل هیچ‌گاه قوی‌‌تر از دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ نبوده است. ایالات متحده و اسرائیل با همدیگر در برابر تهدیدها در برابر امنیت و رفاهمان خواهند ایستاد. در مقاطع چالش‌‌انگیز ما در کنار دوستانمان هستیم و دوستانمان هم در کنار ما هستند.»

بر این اساس، پنس قرار بود در این دیدار علاوه بر صحبت درباره مراحل بعدی مبارزه با ویروس «کووید۱۹» در آمریکا و فلسطین اشغالی، با تل‌آویو درباره مسائل امنیتی منطقه‌ای از جمله ایران نیز گفت‌وگو داشته باشد.

به نوشته اسپوتنیک به نقل از شبکه ۱۲، طرف‌های آمریکایی و اسرائیلی قرار است در گفت‌وگوهایشان روی ایران و طرح الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی تمرکز کنند.

روز پنجشنبه بود که نمایندگان کنست به توافق نخست‌وزیری چرخشی نتانیاهو و گانتز جهت تشکیل کابینه رأی مثبت دادند.

چند روز پیش پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داده بود سفر پامپئو به فلسطین اشغالی ۲۴ ساعته خواهد بود. این نخستین سفر یک مقام ارشد آمریکایی به فلسطین اشغالی از زمان اعلام محدودیت‌های سفر به این منطقه به دلیل شیوع ویروس کرونا است. این سفر همچنین نخستین سفر وزیر خارجه آمریکا از بعد از همه‌گیری جهانی کرونا خواهد بود.

گفت‌وگوی پامپئو با صهیونیست‌ها درباره الحاق کرانه باختری نیز در حالی خواهد بود که نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد اکثریت یهودیان ساکن این منطقه مخالف این طرح هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها