تأملی در پیام مقام معظم رهبری؛ تمدن غرب فرو می پاشد

تأملی در پیام مقام معظم رهبری؛ تمدن غرب فرو می پاشد
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 15:13

آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در نشست کمیته ملی مبارزه با کرونا که با ویدیو کنفرانس برگزار شد به مسائل بسیار مهمی از جمله شکست مدیریتی، فلسفی اجتماعی و اخلاقی غرب در مقابله با ویروس کرونا ، اشاره کردند که در این جا باید به تأمل در آنها پرداخت.

العالم - کشکول

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اشاره به شکست و ناتوانی قابل توجه غرب در مقابله با ویروس کرونا به نکته بسیار مهمی اشاره کردند و گفتند انتظار می رفت کشورهای غربی در مقایسه با سایر کشورها آمادگی بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند زیرا این ویروس نسبت به سایر نقاط جهان، دیرتر به آمریکا و اروپا رسید لذا غرب از فرصت بیشتری برای برخورد با این ویروس برخوردار بود.

ظاهرا شیوع دیرهنگام ویروس کرونا در غرب و فرصتی که این کشورها برای مقابله با ویروس داشتند و حتی امکانات اقتصادی و پزشکی عظیم غرب و ادعای غربی ها مبنی بر رهبری جهان، هیچ یک مانع از آن نشد که این کشورها تبدیل به بزرگترین کانون ویروس در جهان نشوند و آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس به شماره های هولناکی رسیده است.

رهبر انقلاب اسلامی علت شکست فجیع غرب در مهار این ویروس را نه فقط در مدیریت بلکه در مجموع فلسفه اجتماعی غرب مبتنی بر مادیات دانستند. ایشان فرمودند از جمله مظاهر این فلسفه، این بود که مبتلایان سالخورده، فقرا و معلولان ذهنی را به حال خود گذاشتند و هیچ گونه رسیدگی به آنها صورت نگرفت. بر اساس فلسفه اجتماعی غرب، این قشر از جامعه لیاقت زندگی را ندارند چون قادر به کار نیستند و همین امر باعث بالا رفتن شمار قربانیان در سرای سالمندان و دیگر اماکن شد.

ایشان همچنین به شکست اخلاقی غرب پس از انتشار عکس های زشت و نفرت انگیز از هجوم مردم به فروشگاه ها و مغازه ها برای ذخیره مواد بهداشتی و غذایی به دلیل غلبه روحیه فردگرایی بر روحیه جمعی و بی اعتمادی به دولت ها اشاره کردند و گفتند که این در حالی است که آنها کمبودی در تأمین این مواد ندارند و کشورشان در محاصره و تحریم ظالمانه دیگران نیست.

حضرت آیت الله سید علی خامنه ای تأکید کردند که غربی ها و شیفتگان غرب نمی خواهند به این شکست اعتراف کنند و به هر روش می خواهند بر آن سرپوش بگذارند که این خود سندی بر شکست الگوی تمدن غرب است؛ تمدنی که غربی ها از قرن ها پیش می کوشند آن را به عنوان بهترین و موفق ترین تمدن بر ملت های دیگر تحمیل کنند اما شیوع ویروس، این تمدن را رسوا کرد.

پربیننده ترین خبرها