تدروس: کاندیداهای اصلی واکسن کرونا هفت تا هشت مورد است

تدروس: کاندیداهای اصلی واکسن کرونا هفت تا هشت مورد است
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 - 07:45

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید گزینه‌های اصلی تحت بررسی برای تولید واکسن احتمالی «هفت تا هشت مورد هستند. ولی بیش از صد نامزد پیشنهاد شده است».

العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید بین هفت تا هشت نامزد اصلی در روند آزمایش‌ها و پژوهش‌ها برای تولید واکسن مقابله با ویروس کرونای جدید وجود دارد، در حالی که ده‌ها گزینه دیگر نیز پیشنهاد شده‌است.

تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در کنفرانس خبری این نهاد گفت «کاندیداهای خوبی» برای تولید واکسن مقابله با ویروس وجود دارد.

تدروس افزوده است «گزینه‌های اصلی هفت تا هشت مورد هستند. ولی بیش از صد نامزد (پیشنهاد شده) است».

مدیرکل نهاد وابسته به ملل متحد اظهار کرده است که تمرکز بر چند گزینه اصلی به جای ده‌ها مورد پیشنهادی، برای این است که «بتوانیم به نتیجه بهتری برسیم، و بخت گزینه‌های اصلی برای رسیدن به نتایج بهتر را افزایش دهیم».

تدروس نامی از این گزینه‌ها نبرد. او اما تاکید کرد از ژانویه سال جاری سازمان جهانی بهداشت در همکاری با «هزاران پژوهشگر از سراسر جهان» در تلاش است تا اقدامات و رصد و بررسی گزینه‌های احتمالی تولید واکسن افزایش یابد.

در حال حاضر چند دارو در مراحل نهایی کارآزمایی بالینی قرار دارند که یک مورد از آن‌ها یعنی رمدسیویر، از سوی نهاد‌های دولتی غذا و دارو و ایالات متحده و ژاپن تائید گرفته است.

با این حال حتی این دارو نیز فعلا تنها برای موارد اضطراری و برای بیماران در شرایط وخیم تجویز می‌شود، چراکه در مورد تاثیر و پیامدهای آن همچنان تردیدهایی مطرح است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها