کرونا| فوت 600 نفر در عدن از ابتدای ماه می تا کنون

کرونا| فوت 600 نفر در عدن از ابتدای ماه می تا کنون
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 - 19:37

یک روزنامه عربی از افزایش شدید شیوع کرونا در عدن (در جنوب یمن) خبر داد و افزود، در 24 ساعت اخیر 76 نفر و از ابتدای ماه می تا کنون 600 نفر در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

العالم- یمن

هفته جاری در پی افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها به ویروس کرونا، عدن به عنوان پایتخت خودخوانده دولت مستعفی به عنوان شهر آلوده اعلام شد.

در همین زمینه روزنامه «العربی الجدید» امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: تعدادی فوتی‌های ثبت شده در ۲۴ ساعت اخیر در تمام شهرستان‌های عدن به ۷۶ نفر رسیده و رقم ثبت شده از ابتدای ماه می ۶۰۰ نفر است که در میان آنها مقامات دولتی نیز وجود داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، «عبد ربه منصور هادی» که خود مقیم ریاض است در پیام‌هایی به مقامات دولت خود و نیز یک پیام عمومی خطاب به تمام بازماندگان، فوت افراد مذکور را تسلیت گفته است.

در ادامه این گزارش آمده، کرونا جان پزشکان و استاتید دانشگاه عدن و برخی از امامان جماعت مساجد را گرفته است.

«ماجد الکلدی» فعال یمنی به العربی الجدید گفت، مقامات بهداشتی دریافته‌اند که وضعیت در آستانه خروج از کنترل است و به خصوص اینکه بیماری‌های دیگری مانند مالاریا، تب دنگی و غیره نیز شایع شده است.

وی افزود، دو هفته از اعلام شیوه کرونا می‌گذرد اما تمام بیمارستان‌ها به دلیل آنکه کادر درمانی وسایل حفاظتی از خود را ندارند، درهایشان را بسته‌اند و صدها مبتلا بدون دریافت کمترین درمان لازم جان خود را از دست می‌دهند.

درگیری‌ها میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات در عدن بر حجم فاجعه افزوده است و وزارت بهداشت می‌گوید به دلیل مداخلات، قادر به ایفای نقش خود نیست.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها