ظریف: از آنهایی که می گویند ماده ضدعفونی بخورید، بعید نیست بگویند در قطعنامه ای که از آن خارج شده اند، عضو هستند

ظریف: از آنهایی که می گویند ماده ضدعفونی بخورید، بعید نیست بگویند در قطعنامه ای که از آن خارج شده اند، عضو هستند
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 10:24

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه به «هوک» ربطی ندارد که درباره برجام نظر دهد، در واکنش به ادعاهای آمریکایی ها، گفت: از کسانی که می گویند ماده ضدعفونی بخورید تا کرونا نگیرید، بعید نیست بگویند در قطعنامه ای که رسما از آن خارج شده اند، عضو هستند.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران درباره ادعاهای آمریکایی ها درباره برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: ادعاهای ابلهانه توسط مقامات آمریکایی تازگی ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: از کسانی (دونالد ترامپ) که می گویند ماده ضدعفونی بخورید که تمیز شوید و کرونا نگیرید، بعید نیست قطعنامه ای که رسما از آن خارج شده اند و نوشتند که به حضور و مشارکت خود در آن پایان داده اند، بگویند در آن عضو هستند.

وی با ذکر این نکته که همه متحدان آمریکایی ها گفته اند این استدلال پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: اینکه آقای برایان هوک اظهار کرده چیزی از برجام باقی نمانده، این هم به ایشان ربطی ندارد. آنچه مهم است بین ایران و اعضای باقیمانده برجام است.

وی یادآور شد: ما اقدامات خودمان را در چارچوب برجام انجام داده ایم و اعضای باقیمانده برجام می توانند رفتار خود را اصلاح کنند و ما هم به اجرای کامل برجام برگردیم.

ظریف برجام را سند مستحکمی خواند و با اشاره به اقدامات آمریکا عنوان کرد: اقداماتی که آمریکایی ها صورت داده اند، در آینده خودشان خواهند فهمید که به ضررشان تمام خواهد شد.

وزیر خارجه گفت: بحمدالله جمهوری اسلامی در حوزه هسته ای پیشرفت های قابل توجهی داشته و برجام به هیچ وجه مانع پیشرفت های ما نشده است.

به گزارش فارس، «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران اخیرا در اظهاراتی خطاب به «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا گفته بود چیزی از برجام باقی نخواهد ماند که او بتواند آمریکا را به آن برگرداند.

پربیننده ترین خبرها