۲۶ کشته طی دو روز؛ سودان برخی طرف‌ها را به ایجاد درگیری داخلی متهم کرد

۲۶ کشته طی دو روز؛ سودان برخی طرف‌ها را به ایجاد درگیری داخلی متهم کرد
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 11:45

معاون رئیس ستاد مشترک ارتش سودان از کشته شدن ۲۶ نفر و زخمی شدن ۱۹ نفر دیگر طی دو روز درگیری در ایالت کردفان جنوبی خبر داد.

العالم - آفریقا

«عبدالله البشیر احمد الصادق» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش سودان از کشته شدن ۲۶ نفر و زخمی شدن ۱۹ نفر دیگر در درگیری‌های مسلحانه طی دو روز گذشته در شهر کادوقلی در جنوب کردفان خبر داد.

الصادق که در رأس هیأتی از ارتش به این شهر سفر کرده بود، پس از بازدید از شهر گفت که این درگیری‌ها فردی است و قبیله‌ای نیست.

او با اشاره به اینکه این درگیری‌ها پس از دزدی گوسفندان به وقوع پیوسته است، دستور استمرار ممنوعیت آمدوشد در شهر را صادر کرد.

چند روز پیش نیز در درگیری بین قبایل النوبه و بنی عامر در شهر کسلا، سه نفر کشته و حدود ۸۰ نفر نیز زخمی شدند.

یک هفته قبل نیز در درگیری‌های قبیله‌ای در ایالت کردفان جنوبی، ۳۰ نفر کشته شدند.

حمیدتی: برخی ایادی مخفی ایجاد فتنه‌انگیزی در سودان هستند

«محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) معاون اول رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع گفت که برخی ایادی مخفی در پشت درگیری‌های قبیله‌ای در تعدادی از ایالت‌های سودان قرار دارد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، حمیدتی روز چهارشنبه پس از بازدید از بیمارستانی در خارطوم که زخمی‌های درگیری در شهر کادوقلی در آن بستری هستند، گفت که هدف از این درگیری‌ها اخراج نیروهای واکنش سریع از خارطوم و کشاندن آن به سمت مشکلات و فتنه و نیز ایجاد نزاع بین نیروهای واکنش سریع و ارتش است.

او این درگیری‌ها را تأسف‌بار خواند و قول داد که بزودی این مشکلات حل‌وفصل شود.

این اظهارات حمیدتی پس از آن بود که ایالت‌های دارفور شمالی و جنوبی(غرب)، کسلا (شرق) الجزیره (مرکزی) و کردفان جنوبی اخیرا شاهد درگیری‌‌های قبیله‌ای بود.

پربیننده ترین خبرها