سودان گروهی از معارضان مصری را تحویل قاهره می‌دهد

سودان گروهی از معارضان مصری را تحویل قاهره می‌دهد
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 - 15:22

برخی منابع گزارش دادند که سودان گروهی از معارضان مصری مقیم این کشور را به قاهره تحویل خواهد داد.

العالم - آفریقا

برخی منابع خاص با اشاره به همکاری امنیتی بین مقامات عالی‌رتبه مصر و شورای انتقالی حاکمیتی سودان، گفتند که سودان گروهی از معارضان مصری را تحویل قاهره می‌دهد.

شبکه «الجزیرة مباشر» به نقل از این منابع گزارش کرد که تحویل این گروه از معارضان با جشن بزرگ رسانه‌ای مصر همراه خواهد بود.

در همین ارتباط حساب توئیتری «صوت الزنزانة» در مارس گذشته از بازداشت ده‌ها مصری مقیم سودان خبر داده و نوشته بود: «در حالی که درخواست‌ها برای آزادی بازداشت‌شدگان در مصر بیشتر شده است اما مسئولان سودان ده‌ها مصری مقیم سودان را بازداشت کردند».

پیشتر «محمد حمدان حمیدتی» معاون رئیس شورای انتقالی حاکمیتی سودان در مارس گذشته در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور دیدار کرد.

سفر حمیدتی به قاهره چند روز پس از سفر هیأت امنیتی مصر به ریاست عباس کامل به خارطوم و دیدارش با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی سودان صورت گرفت.

از زمان عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر در سال ۲۰۱۳ و پس از آن روی کار آمدن السیسی، تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر از معارضان دولت مصر که عمدتا از اخوان‌المسلمین هستند، بازداشت شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها