راهبرد دولت الکاظمی؛

ارتش عراق به تسلیحات پیشرفته مجهز می‌شود

ارتش عراق به تسلیحات پیشرفته مجهز می‌شود
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 14:36

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از برنامه‌ریزی دولت جدید این کشور برای افزایش توانمندی‌های تسلیحاتی و ایجاد یک سیستم امنیتی کامل برای غلبه بر تروریسم خبر داد.

العالم - عراق

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق خواستار در جمع خبرنگاران گفت که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق تلاش دارد تا توانمندی تسلیحاتی کشور را به منظور مبارزه با تروریسم و حمایت از امنیت آن، افزایش دهد.

وی تصریح کرد که دولت جدید عراق به دنبال بالابردن توان نظامی کشور با تسلیحات و تجهیزات پیشرفته و ایجاد یک سیستم امنیتی کامل برای غلبه بر تروریسم است.

به نوشته پایگاه خبری «العین»، وی گفت: الکاظمی به عنوان فرماندهی کل نیروهای مسلح، نشست گسترده‌ای با حضور وزیر دفاع و فرماندهان نظامی و تسلیحاتی با کلی زیرمجموعه‌های آن برگزار کرد و طی آن به بررسی بازسازی ساختار ارتش عراق و برخورد قاطع با گروه های داعش و عدم دادن فرصت برای فعالیت‌های تروریستی پرداخت.

رسول افزود: وی در این نشست بر حمایت از شهروند عراقی و تظاهرات‌کنندگان و تعامل عاقلانه و حکیمانه با تظاهرات‌ها تاکید کرد.

وزارت دفاع عراق، نخستین وزارت‌خانه‌ای بود که الکاظمی پس از تحویل پست نخست‌وزیری از آن بازدید و با فرماندهان ارشد نظامی در مقر آن دیدار کرد.

وی اخیرا، «عبدالوهاب الساعدی» یکی از فرماندهان میدانی ارشد عراقی که نقش زیادی در عملیات‌های آزادسازی شهرهای عراقی از دست داعش داشت، به عنوان رئیس سازمان مبارزه با تروریسم انتخاب کرده‌است.

پربیننده ترین خبرها