فرانسه در اولویت بودن آمریکا برای دریافت واکسن احتمالی کرونا را رد کرد

فرانسه در اولویت بودن آمریکا برای دریافت واکسن احتمالی کرونا را رد کرد
جمعه 26 ارديبهشت 1399 - 11:51

نخست وزیر فرانسه گفت، اگر این کشور به واکسنی برای ویروس کرونا دست یابد، آن را به‌طور برابر در اختیار تمام جهان قرار خواهد داد و آمریکا در اولویت دریافت آن نخواهد بود.

العالم - اروپا

دولت فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد، در صورت ساختن واکسن ویروس کرونا توسط این کشور، آمریکا در اولویت دریافت آن نخواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه گفت: «واکسن کووید-19 باید کالایی عمومی برای تمام جهان باشد».

وی افزود: «دسترسی برابر همه کشورهای جهان به چنین واکسنی غیر قابل مذاکره است».

روز چهارشنبه رئیس شرکت دارویی «سانوفی» در فرانسه به «بلومبرگ» گفته بود، آمریکا این حق را دارد که از بزرگ‌ترین پیش سفارش این واکسن برخوردار شود زیرا در تولید آن سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته یکی از مقامات کاخ «الیزه»، اظهارات رئیس شرکت سانوفی نگرانی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را نیز برانگیخته است. ماکرون تصمیم دارد هفته آینده از این شرکت بازدید کند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز که در فلسطین اشغالی سفر کرده است در مصاحبه‌ای گفت: «امیدوارم همه ما بتوانیم راهی برای تولید انبوه این واکسن پیدا کنیم تا بتوان آن را به سراسر جهان فرستاد و مطمئن شد که هر شهروندی که نیاز به دریافت این واکسن دارد می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن به آن دست پیدا کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها