اظهارات جنون آمیز رییس جمهوری که دچار اختلالات روانی است/گلوبال تایمز: تهدیدهای ترامپ علیه چین دیوانگی است

اظهارات جنون آمیز رییس جمهوری که دچار اختلالات روانی است/گلوبال تایمز: تهدیدهای ترامپ علیه چین دیوانگی است
جمعه 26 ارديبهشت 1399 - 19:26

روزنامه گلوبال تایمز با طرح این سوال که آیا ترامپ با تهدید به قطع روابط با چین عقل خود را از دست داده است، رییس جمهور آمریکا را دیوانه خطاب و خاطرنشان کرده که چنین شرایطی برای آمریکا به مراتب زیانبار تر خواهد بود.

العالم ـ آسیا

گلوبال تایمز روزنامه دولتی چین، روز جمعه در مطلبی به تحلیل اظهارات و تهدیدهای رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه اگر روابط با چین قطع شود ۵۰۰ میلیارد دلار به نفع آمریکاست، پرداخته است.

پس از شیوع کرونا رویکرد دولت ترامپ نسبت به پکن تهاجمی تر شده و این کشور در زمینه کرونا، تایوان و سین کیانگ و همچنین در دریای جنوبی فشارهای سیاسی و اقتصادی را بر چین افزایش داده است.

مجلس سنای آمریکا این روزها دو لایحه با هدف اعمال فشار به چین تصویب کرده است که یکی از آنها حمایت از تایوان و دیگری حمایت از تحریم مقام های چین به دلیل نقض حقوق بشر در سین کیانگ است.

روزنامه چینی این تهدیدهای ترامپ را دیوانه وار توصیف کرده و آن را بخش دیگری از سیاست ها و راهبردهای وی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانسته است.

«شین چیانگ» از دانشگاه فودان شانگهای به این روزنامه گفته است که ترامپ ظاهرا دیوانه شده است اظهاراتی جنون آمیز چون قطع روابط دو کشور مطرح می کند اما سیاستمداران و بازرگانان به این فرد که ظاهرا دچار اختلالات روحی و روانی شده است، اجازه چنین اقداماتی نخواهند داد.

جین سانرونگ استاد دانشگاه خلق پکن هم از ترامپ به عنوان فردی یاد کرده است که ظاهرا دچار احساسات شده و باز هم اظهار نظرهایی احساسی و البته غیرمسوولانه داشته است.

برخی از این کارشناسان گفته اند که هیچ ترسی از قطع روابط با آمریکا وجود ندارد و اگر این کار صورت گیرد چین خیلی زود وحدت با تایوان را نیز تحقق می بخشد.

به گزارش ایرنا، دولت چین به رغم چنین تهدیدهایی در تلاش است تا بحران در روابط این کشور با آمریکا فروکش کند اما از طرف دیگر ناظران بر این باورند که رییس جمهوری آمریکا ممکن است اقدامات عملی علیه چین در نظر بگیرد که این می تواند نتایج مخربی داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها