تدروس: تنها با دسترسی همگان به دارو و واکسن می‌توان کرونا را شکست داد

تدروس: تنها با دسترسی همگان به دارو و واکسن می‌توان کرونا را شکست داد
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 07:54

تلاش‌های بی‌سابقه‌ای برای تهیه واکسن و داروی کووید-۱۹ در کشورهای مختلف در حال پیگیری است.

العالم - به نقل از رویترز، تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، گفت دانشمندان در تلاشند هرچه سریعتر درمان لازم برای ویروس کرونا را کشف کنند، ولی تنها در صورت دسترسی عادلانه همگان به دارو و واکسن می‌توان این بیماری را شکست داد.

دکتر تدروس آدانوم گبریسوس در کنفرانس ویدئویی خبری خود اظهار داشت: محققان و دانشمندان با سرعت بسیار بالایی در تلاشند تا اطلاعات خود را درباره ویروس کرونا افزایش دهند و همچنین واکسن، دارو و دیگر تکنولوژی‌های لازم برای مقابله با آن را پیدا کنند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه به تلاش‌ها در جبهه‌های مختلف برای پیدا کردن راه حلی به منظور درمان این بیماری فراگیر در کوتاه ترین زمان ممکن اشاره کرد.

وی تصریح کرد واکسن، دارو و دیگر تجهیزات این امیدواری را ایجاد کرده‌اند که می‌توان بر ویروس کرونا غلبه کرد، اما اگر به آنها دسترسی عادلانه نداشته باشیم نمی‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که این بیماری همه گیر پایان خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در این وضعیت فوق العاده ، ما باید به طور کامل از دانش و علم استفاده کنیم ، ابداعات و نوآوری‌ها در این زمینه باید برای همه در هر زمان و هر مکانی قابل دسترسی و استفاده باشد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد سازوکارهای موجود در بازارهای سنتی قادر نیستند نیاز‌های مبرم کنونی (به دارو و واکسن) را برآورده کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها