بعد از تهدیدهای امارات ... حمیدتی سربازان بیشتری به لیبی اعزام کرد

بعد از تهدیدهای امارات ... حمیدتی سربازان بیشتری به لیبی اعزام کرد
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 10:20

منابع لیبیایی اعلام کردند به دنبال تهدیدهای امارات مبنی بر قطع کمک های مالی به سودان، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان سربازان بیشتری را برای مشارکت در جنگ لیبی اعزام کرد.

العالم- لیبی

به گزارش العالم به نقل از القدس العربی، امارات متحده عربی از "محمد حمدان دقلو"، معروف به "حمیدتی"، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان خواسته است 1200 جنگجو سودانی هر چه سریعتر به خطوط مقدم جنگ در لیبی اعزام کند تا از نیروهای شاهزاده جنگ "خلیفه حفتر" در جنوب طرابلس و غرب سرت حمایت کند.

تارنمای خبری "لیبیا آبزرور" به نقل از منبعی موثق- بدون ذکر نام- گزارش داد که بعد از تهدیدهای حکام امارات به قطع کمک های نظامی به سودان، دقلو حمیدتی به رغم مخالفت داخلی در کشور به درخواست امارات پاسخ مثبت داده است.

حمیدتی به دلیل اعزام هزاران جنگجوی سودانی به جنگ در لیبی، که احتمال کشته شدنشان در جریان حملات پهپادی طی هفته های اخیر تقویت شده، در معرض انتقادهای گسترده داخلی قرار دارد.

به گفته منبع مذکور، افسران بلندپایه ارتش سودان اقدامات یکجانبه حمیدتی را ردّ می کنند و حمیدتی نیز اعزام جنگجویان به لیبی را از مسیر اریتره آغاز کرده است.

همین منبع تأکید کرد، حدود 350 تن از سربازان نیروهای واکنش سریع سودان در شهرک "سوا" اریتره منتظر استقرار در لیبی هستند، از سوی دیگر، حمیدتی با اعزام یگان نخبه از نیروهای واکنش سریع و مردان قبایلی به لیبی خودداری می کند تا از آنها برای اجرای نقشه هایش استفاده کند از جمله اینکه او تلاش می کند رئیس جمهور بعدی سودان شود.

افسران ارتش سودان نیز اعلام کردند که حمیدتی کنترل بر جنگجویان مستقر در لیبی را بعد از کشته شدن شمار زیادی از آنها از دست داده است.

رادیو "دبنجه" سودان در ژوئیه 2019 اعلام کرده بود که حمیدتی حدود 4 هزار سرباز از نیروهای واکنش سریع را برای حمایت از زیرساخت‌های نفتی منطقه "هلال نفتی" و ایجاد فرصتی برای نیروهای حفتر جهت استفاده از تمام نیروهایش در حمله به طرابلس، به لیبی فرستاد.

تیم کارشناسان سازمان ملل مسئول امور سودان نیز گزارش دادند، شبه‌نظامیان دارفور به عنوان مزدور برای حمایت از نیروهای حفتر در لیبی می‌جنگند و تلاش دارند با به دست آوردن پول و سلاح از لیبی، قدرت نظامی خود را تقویت کنند.

پیشتر فاش شد، امارات از طریق شرکت "بلک شیلد" برخی شهروندان سودانی را به عنوان مزدور در لیبی و یمن استخدام می‌کند. این شرکت صدها شهروند سودانی را با ارائه مشاغلی در امارات از جمله گارد امنیتی بیمارستان‌ها و مراکز خرید بازداشت کرده و در نهایت کار آنها به حضور در درگیری‌های لیبی ختم شد.

پربیننده ترین خبرها