ایرانیان مقیم چین آیین های شب قدر را در فضای مجازی برگزار کردند

ایرانیان مقیم چین آیین های شب قدر را در فضای مجازی برگزار کردند
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 08:03

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و لغو تجمعات و آیین های معنوی حضوری در بسیاری از کشورهای جهان، ایرانیان مقیم چین نیز آیین های شب قدر را در منازل خود و از طریق فضای مجازی برگزار کردند.

العالم ـ آسیا

برگزاری مجازی آیین های معنوی از ابتدای ماه مبارک رمضان در میان ایرانیان مقیم چین شروع شد و با استقبال ایرانیان مقیم در ایام لیالی قدر افزایش یافته است به طوری که این آیین ها هر شب برگزار می شود.

ایرانیان مقیم چین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، کنسولگری های ایران در شهرهای شانگهای، گوانجو و هنگ کنگ با راه اندازی هیات مجازی محبین الائمه (ع) در ویچت فرصت برگزاری آیین های شب قدر به صورت آنلاین را برای مشتاقان فراهم کرده اند.

آیین‌های مذهبی سومین شب از لیالی قدر و همچنین سوگواری شب شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام شنبه شب با حضور شیعیان و پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت در شهرهای مختلف چین برگزار شد.

در آیین شب گذشته که به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی برگزار شد تلاوت قران، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، سخنرانی، مناجات خوانی، ذکر مصیبت و مراسم احیا برگزار شد.

عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین در این مراسم گفت باید از این فرصت استفاده کرد و از خدا خواست که تقدیر ما را به بهترین شکل تعین کند و این مستلزم آن است که عاجزانه از خداوند خواست دعاهای ما را اجابت کند.

حجت الاسلام شریعتی از روحانیون مقیم چین نیز در این مراسم در مورد اهمیت و جایگاه شب قدر سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا، ایرانیان مقیم چین، دیپلمات‌ها، کارمندان سفارت و کنسولگری ها و روسای نهادهای ایرانی نیز با توجه به تمهیدات بهداشتی، احیای سومین شب قدر و سوگواری شب شهادت امام اول شیعیان را به صورت مجازی و با حضور در منازل به‌جای آوردند.

روز جمعه مصادف با ۲۱ رمضان و روز شهادت امام اول شیعیان نیز آیین‌های سوگواری در چین با رعایت تمهیدات بهداشتی برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها